Pénzcentrum • 2009. május 12. 09:17
Valamelyest nőtt ugyan az elmúlt hónapokban a pénzintézetek által visszavett motorok száma, de nem ugrásszerűen - fogalmazott a fizetési nehézségek miatt lefoglalt motorok forgalmazásával is foglalkozó Spirro Kft.
Ez persze annak is köszönhető, hogy a pénzintézeteknek sem érdekük lefoglalni a járműveket, inkább megpróbálnak segíteni a bajba jutott ügyfeleken, például úgy, hogy forintban rögzítik a havi törlesztőrészleteket, és a futamidőt változtatják az árfolyam változásától függően.
Persze akik nem jelezték időben fizetési nehézségeiket, mégiscsak meg kell váljanak motorjaiktól, közülük sokan maguk viszik be azt a cég telephelyére, mert így legalább a beszállítási költségeket nem számlázzák ki nekik.
A Spirro szerint az utóbbi időben a készletfinanszírozásból visszavett, lényegében új, null kilométeres motorok száma nőtt meg igazán, azon belül is a nehezen eladható, drága modellektől válnak meg elsőként a kereskedők. Ezen persze a pénzintézet is bukik, mivel az értékesítésből befolyó összegek biztosan nem fedezik a motorokon lévő hiteleket, illetve a visszavétel költségeit (behajtás, szállítás, tárolás, eladás).
Mindenesetre a motorpiacot egyelőre nem érinti a bebukott kétkerekűek árlehúzó hatása, mivel a visszavett motorokat piaci áron, az Eurotax díjazása alapján dobják ismét piacra. Ennek ellenére a vevők jól járnak vele, hiszen gyakorlatilag újak, ám több éve egy kereskedésben porosodtak, így a 2-3 évvel ezelőtti áron kerülnek piacra, mégis új motorokra érvényes garanciákkal.