Pénzcentrum • 2009. április 29. 16:02
A válság, és pénzszűke bizony átírja az emberek szokásait. Egy friss felmérés eredményei szerint a britek körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a csináld magad mozgalmak, sokan fodrász helyett is inkább otthon vágják le hajukat, és már borravalót is csak akkor adnak, ha valóban elégedettek voltak a kiszolgálással.
Egy ár-összehasonlító oldal, a Uswitch.com által készített felmérés szerint a szigetország lakói bizony már nem hordják fenn annyira az orrukat mint korábban, hiszen a közel háromnegyedük ahol lehet, igyekszik alkudozni vásárlás előtt, és csak 12 százalékuk válaszolta az, hogy túlságosan szégyenlős ehhez.
Szintén sokan fordulnak az internethez, kedvezmények után vadászva. Számos üzletben ugyanis időről-időre kedvezményeket kínálnak a vásárlóknak, amiket utalványoknak, angolul voucher-eknek neveznek. Léteznek azonban már olyan oldalak is, melyek az össze ilyen élő kedvezményes ajánlatot összegyűjtik, így nem kell sokáig kutakodni, hogy adott termékre hol adnak épp kedvezményt. A felmérés szerint a britek 53 százaléka rendszeresen használ ajándékkuponokat.
További 9,8 millióan, vagyis a szigetország lakóinak 20 százaléka spórol a fodrász-költségen úgy, hogy saját maga, vagy családtagja vágja a haját, 7,8 millióan pedig a borravalót takarítják meg maguknak, amely átlagosan havi 18 fontot jelent.
A felmérés szerint a malacperselyek is újra előkerültek a sublótból, ha már egyszer minden egyes penny számít, ami 24,9 millió brittel számolva 1 milliárd fontnyi megtakarítást jelent.