Pénzcentrum • 2009. február 23. 05:38
A Tesco új stratégiával állt elő Nagy-Britanniában, a legnagyobb akciókat azokon a napokon tartják, amikor a legtöbb van az emberek pénztárcájában.
A híresztelések szerint az áruházlánc azokra a napokra időzíti a leárazásait, amikor a britek pénztárcájában a legtöbb pénz van, vagyis hó végére. Milve arrafelé a fizetést hetente kapják a dolgozók, a számlákat viszont hó elején kell befizetni, ezért a bankszámlákon hónap végén található a legtöbb pénz.
Mivel a gazdasági válság arrafelé is dúl, a legtöbb vásárló nem költekezik szabadon bármikor, a hónap végén viszont megengednek maguknak egy kis luxust, amit a Tesco ki is használ. A leárazásokkal úgy érezhetik, van pénzük egy kicsivel többre is, mint amire korábban gondoltak volna. A legtöbb leértékelt tárgy a hírek szerint háztartási eszköz és élelminszer lesz.
A Tesco ezzel a stratégiával nem csak a saját vásárlóit veheti rá a kötetlenebb költekezésre, de a rivális áruházláncak vevőit is átcsábíthatja "azokon a bizonyos napokon".