Robog a Göcsej IC: lerövidült a vonatút Zalaegerszeg és Budapest között

HelloVidék2020. január 10. 11:00

Zalaegerszeg és Budapest között kétóránként közvetlen InterCity közlekedik, amivel az utasok kényelmesebben, komfortosabban utazhatnak, és húsz-harminc perccel csökkent a menetidő. A Göcsej IC kétféle vonatrészt továbbít: gyorsvonati rész és InterCity rész, amiknek a komfort- és árszintje eltérő. A WiFi-vel és légjavító berendezéssel felszerelt, nagyobb lábtérrel rendelkező kocsik a korábbiaknál kényelmesebbek és komfortosabbak, így azt remélik, még több helyi választhatja majd a vasúti közlekedést.

Zalaegerszeg és Budapest között versenyképes eljutást biztosít a MÁV a december közepi menetrendváltástól. Ez azt jelenti, hogy

kétóránként közvetlen InterCity közlekedik, amivel az utasok kényelmesebben, komfortosabban utazhatnak, és húsz-harminc perccel csökkent a menetidő.

Évente több mint negyedmillió (2019-ben 266 ezer) fizető utas fordul meg a zalaegerszegi vasútállomáson, azaz ennyien érkeznek ide vonattal vagy utaznak el. Ezt naponta átlagosan 70 vonattal oldja meg a vasúttársaság. A decemberi éves menetrendváltás a zalaegerszegi vonalat is érintette, és fontos újítás volt, hogy Zalaegerszeg és Budapest között vonattól függően 17-34 perccel, mintegy három órára csökkent a menetidő.

Az új, ütemes menetrend szerint

Göcsej InterCity néven kétóránként, napi 7 pár vonat közlekedik gyorsvonati kocsikkal kiegészítve Budapest–Székesfehérvár–Zalaegerszeg között. Székesfehérvár, Várpalota, Pétfürdő, Veszprém, Ajka, Jánosháza, Ukk, Zalabér-Batyk és Zalaszentiván állomáson állnak meg. A Déli pályaudvarról az első vonat 7 órakor indul, az utolsó 20:59-kor érkezik, Zalaegerszegről az első vonat 5:49-kor indul, az utolsó 22:08-kor érkezik.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója szerint a fejlesztés a nemzeti vasúttársaságnak kiemelten fontos volt, mert régi törekvésük, hogy Budapestnek minden megyeszékhellyel kiváló vasúti összeköttetése legyen. A Göcsej InterCity WiFi-vel és légjavító berendezéssel felszerelt, nagyobb lábtérrel rendelkező kocsijai a korábbiaknál kényelmesebbek és komfortosabbak, így még több helyi választhatja majd a vasúti közlekedést.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Göcsej IC kétféle vonatrészt továbbít (gyorsvonati rész és InterCity rész), melyek komfort- és árszintje eltérő.

A vonatokban jellemzően 1-1 darab 2. osztályú InterCity kocsi közlekedik, melyre pót-és helyjegy váltása kötelező, így ebben garantált ülőhelyet biztosítanak a forgalmasabb napokon is.

A vonatok többi kocsija gyorsvonati kocsi, melyek gyorsvonati pótjeggyel vehetők igénybe. A vonat első vagy utolsó kocsijának peronján (előterében) korlátozott számban kerékpárok szállítása is lehetséges. Egyes csúcsidőn kívüli vonatokra pedig 20 százalékos online kedvezményt biztosít a vasúttársaság a MÁV applikációval vagy interneten váltott jegyekre, ezeket a járatokat @ jellel jelölik a menetrendi keresőben.

Vigh László, a térség országgyűlési képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy Zalaegerszeg a közlekedés egyik fővárosa lesz, utalva az épülő járműipari tesztpályára, valamint a közösségi közlekedési fejlesztésekre. Nagy előrelépést jelent a zalaegerszegieknek, hogy rövidebb idő alatt tudnak eljutni vonattal Budapestre. Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere arról beszélt, hogy környezetvédelmi szempontok miatt is kiemelten kell kezelni a vasúti fejlesztéseket. Kitért arra is, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. feltételes közbeszerzési pályázatot írt ki a Zalaegerszeg–Rédics–Lendva közötti, 49 kilométeres vasútvonal felújításának és modernizálásának tervezésére.

Címkék:
MÁV, hellovidék,