Pénzcentrum • 2024. március 26. 10:36
Sajtótájékoztató keretein belül ismertették a CIB Bank vezetői a 2023-as üzleti év eredményeit. Az eseményen a Pénzcentrum is részt vett. Az eseményen elhangzott, hogy 2023-ban kiemelkedően eredményes évet zárhatott a CIB Csoport, ráadásul a hitel- és a betétállomány is a piaci átlagot többszörösen meghaladó mértékben bővült.
Dr. Simák Pál, elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a bankcsoport 2022-2025-ös időszakra vonatkozó stratégiai célkitűzésein belül kiemelt jelentősége van a digitalizáció kiterjesztésének minden szegmensre. Ez egyszerre jelenti a meglévő digitális megoldások kiaknázását és új teljeskörű digitális szolgáltatások kidolgozását is.
A 2023-as évvel kapcsolatban elhangzott, hogy ez volt a bank legeredményesebb éve:
Tavaly mi voltunk a leggyorsabban növekvő nagy bank Magyarországon
– mondta el dr. Simák Pál. A tavalyi volt a bank történetének a legnagyobb adózott eredménye, egyúttal a bank a piaci átlagot többszörösen meghaladó mértékben tudta növelni a hitel- és a betétállományát is. Mindezek mellett a bank a piaci részesedését is képes volt növelni a stratégiailag kiemelt szegmensekben.
A tavalyi évet közel 64 milliárd forintos adózott eredménnyel zártuk
- árulta el a pontos számot a bank elnök-vezérigazgatója. A lakossági szegmensen belül a bank növelni tudta az ügyfeleinek számát, míg a vállalati ügyfelek esetében enyhe csökkenés volt megfigyelhető tavaly. Az összesített ügyfélszám azonban növekedni tudott a tavalyi év során.
A lakossáhi hitelezésen belül 12,1 százalékra nőtt a CIB piaci résesedése, ami jelentős növekedést jelent a 2022-es 7,4 százalékhoz képest. A személyi kölcsönök piacán enyhe csökkenés volt megfigyelhető, míg a babaváró hitelek esetében már ismét növekedést könyvelhetett el a bank a tavalyi évben. A bank NPL rátája 1,9 százalék, míg a 90 napon túl nem fizeti ügyfelek aránya mindössze 0,6 százalék.
A várható piaci trendekkel kapcsolatban dr. Simák Pál elmondta, hogy növekvő fogyasztói és intenzív kisvállalati hitelezésre számítanak. Az inflációval kapcsolatban elhangzott, hogy a bank szakemberei csökkenő, de még mindig jelentős inflációval számolnak.
Vállalati üzletág
Szabó Balázs, a vállalati üzletág vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy tavaly mintegy 20 százalékkal sikerült növelni az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező ügyfelek számát. A bank ebben a szegmensben is piac feletti növekedést tudott elérni 2023-ban.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lízingterületen stabil a bank piaci pozíciója, míg a flottafinanszírozásban 23 százalékkal növekedett az új kihelyezés. A portfolióminőséget Szabó Balázs magasnak nevezte – a késedelmes szerződések aránya mindössze 1,2 százalékos volt. A milliárd feletti árbevétel feletti kategóriából a bank új ügyfélszerzés piacrésze tavaly meghaladta a 11 százalékot.
A várakozásokkal kapcsolatban elhangzott, hogy a vállalati piacon stagnáló, minimálisan növekvő hitelvolumenre számítanak a bank szakemberei, ugyanis a támogatott hitelezésre fordítható források végesek. Az állami és az uniós támogatások fokozatosan érkeznek, ezzel párhuzamosan a beruházási kedv továbbra is limitált.
Lízingoldalon is nagyon visszafogottak a várakozások, amit részben a személygépjármű-piac jelentős átalakulása magyaráz (vendor-finanszírozás háttérbe szorulása, elektromos autók terjedése, új márkák stb.).
Lakossági üzletág
A lakossági és kisvállalati üzletággal kapcsolatban dr. Simák Pál elmondta, hogy a bank növelni tudta a nettó ügyfélszámot, illetve ezen belül a fiatal ügyfelek számát is. A fiatal, 24 éven aluli ügyfelek aránya emelkedő, tavaly már 12,2 százalék volt.
A számlanyitások 22,8 százalékát a 24 év alatti ügyfelek indítják, tehát itt még jelentősebb ennek az ügyfélkörnek a súlya. Kiemelésre került a digitális megoldások jelentős szerepe is - a digitális ügyfelek aránya 83 százalék volt, míg a digitális eladások száma már 50 százlék volt tavaly. A személyi kölcsönök igénylése mostanra teljesen digitálisan zajlik.
A várakozásokkal kapcsolatban elhangzott, hogy a lakossági hitelezés összességében növekvő lehet. A digitalizáció továbbra is kiemelt prioritás maradhat, miközben az ügyfelekért zajló verseny várhatóan fokozódni fog.
Címlapkép: MTVA/Bizományosi: Róka László