Áder János találta meg a megoldást a debreceni akkugyár vízgondjaira? Itt a javaslat

MTI2023. október 7. 18:41

Ha megépül az összes magyarországi akkumulátorgyár, akkor azok az európai akkumulátorigények húsz százalékát fogják kielégíteni - jelentette ki a korábbi köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány (KBKA) kuratóriumi elnöke szombaton Debrecenben. Áder János a Mathias Corvinus Collegium helyi képzési központjában középiskolásoknak tartott fenntarthatósági témájú előadásában emlékeztetett: a közlekedés az egyik legnagyobb károsanyag-kibocsátó és magas klímalábnyomú ágazat, ennek zöldítésére indított európai kezdeményezés értelmében 2035-től csak elektromos autókat lehet majd forgalomba helyezni az Európai Unióban.

Jelenleg negyven akkumulátorgyár épül Európában, a várható akkumulátorigények nagyobb részét, húsz százalékát Magyarországról, nyolcvan százalékát például a Lengyelországban, Svédországban, Finnországban, Franciaországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban és Németországban épülő üzemekből fogják kielégíteni - közölte a korábbi államfő, megjegyezve: szinte nincs olyan autógyártással foglalkozó európai ország, ahol ne építenének ilyen akkumulátorgyárakat.

Emlékeztetett, Magyarország 1990-ben még egyetlen személyautót sem gyártott, ma pedig az iparág húzóágazat, 150 ezer embernek ad munkalehetőséget. A versenyképesség, a munkahelyek megőrzése és a technológiai verseny szempontjából nem kérdés, milyen fontos az autógyártás, ha ebben versenyben akar maradni az ország, akkor vagy máshonnan vásárol akkumulátort, vagy helyben gyártja le a szükséges mennyiséget - mondta.

Áder János a kínai CATL akkumulátorgyár építését kísérő helyi aggodalmakra kitérve azt mondta, a vegyipartól az atomenergiáig minden üzemnek kötelező a szigorú környezetvédelmi szabályok és az uniós előírások betartása. Aki megsérti ezeket, meg kell büntetni, ismételt szabályszegésnél a gyárat be kell zárni, "ez kormányzati és hatósági feladat" - hangsúlyozta a volt köztársasági elnök. Arra a kérdésre, hogy a kínai cég biztonságos-e, Áder János emlékeztetett: a CATL nemrégiben a németországi Türingiában felépített, kisebb kibocsátású üzemének átadásakor a tartományi miniszterelnök és a zöldpárti környezetvédelmi miniszter a gyárat az évtized legfontosabb és legígéretesebb beruházásának minősítette.

Ha a németeknek jó ez technológia, ha a környezetvédelmi szabályok betartatását nem látják problémának, és ráadásul egy zöld környezetvédelmi miniszter üdvözli az építést, akkor érdemes elgondolkodni, hogy nekünk miért kellene egy ilyen technológiáról lemondani

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

- fogalmazott Áder János. A KBKA kuratóriumi elnöke a döntéshozók figyelmébe ajánlott egy olyan magyar cég által fejlesztett technológiát, amely megoldást nyújt a debreceniek vízzel összefüggő kétségeire az épülő akkumulátorgyárral összefüggésben. Áder János közölte: a múlt heti Planet expón is bemutatta termékét a nagykanizsai székhelyű Hidrofilt Kft. A cég az akkumulátorgyár vízellátását meg tudná védeni úgy, hogy nem szükséges igénybevenni a debreceni ivóvíz bázist. Ezzel a módszerrel meg lehet tisztítani a szennyvizet, ami biztosítja a gyár vízigényét.

A volt köztársasági elnök hangsúlyozta: a csapvíz csak az ott dolgozók ellátását biztosítaná. A volt államfő utalt arra, ha Magyarország nem építi meg az akkumulátorgyárait, akkor 2035-től az itt gyártandó autókba máshonnan kell majd megvenni az akkumulátort, másképp nem gördülhet le ilyen jármű a gyártósorról.

Címkék:
cég, gyár, magyarország, akkumulátor, debrecen, környezetvédelem, cégek, klímaváltozás, üzem, ország, aksi, Áder János,