Pénzcentrum • 2022. június 10. 09:34
A bevételek esetében visszaesést, kiadások szempontjából pedig növekedést hozó 2020 után tavaly újra növekedni tudott a Magyar Posta. Az árbevitel mellett a profit nőt. A pozitív tendencia leginkább a gazdasági növekedésnek és az elektronikus kereskedelem fejlődésének köszönhető - derül ki a VG által közölt összefoglalóból.
Tavaly a Magyar Posta Zrt.-hez tartozó termékek és szolgáltatások értékesítésének nettó árbevétele elérte a 220,4 milliárd forintot az egy évvel korábbi 199,6 milliárd után – olvasható az állami cég éves beszámolójában. A kiegészítő melléklet tanúsága szerint a logisztikai piacon évek óta zajló forgalomnövekedés a múlt évben is folytatódott, így a vállalat bevételeinek bővülése is elsősorban a gazdasági növekedésével és az elektronikus kereskedelem térhódításával függ össze.
A főbb tevékenységek közül:
- a levéltermékek értékesítése a tavalyelőtti 83,46 milliárd forintról 98,29 milliárdra nőtt,
- a pénzforgalmi szolgáltatások a korábbi 49,4 milliárd forinttal szemben 51,9-et hoztak,
- a logisztikai termékek forgalma 29,6-ről 31,9 milliárdra hízott.
A sajáttőke-arányos jövedelmezőségi mutató 14,13 százalékponttal növekedett előző évhez képest az adózott eredmény növekedése miatt. Az utóbbi kilőtt, az egy évvel korábbi 425 millió forintról 13,97 milliárdra, amit a társaság az eredménytartalékba tervez átvezetni. Az üzemi eredmény is megugrott, de kevésbé látványosan: 5,34 milliárd forintról 9,78 milliárdra.