Gomba mód szaporodnak a webshopok: sokan buknak bele a kis halak közül

Pénzcentrum2022. február 3. 19:02

A korábbi ütemesen felívelő növekedési tendenciával ellentétben a különböző korlátozások miatt tömegek próbálták a vállalkozásaikat az online térben is sikeressé tenni. Ugyan a folyamat kezdetben kényszercselekvés és az adott krízisre való reakcióként volt jelent, az utóbbi két évben rengeteg hozzáállásbeli változást is hozott magával. 

A pandémia alatt megsokszorozódott a webshopok száma – iparági statisztikák és az Adlogic becslései alapján másfélszer annyi webshop működik most hazánkban mint a pandémia kitörése előtt. A vírushelyzet alatt a különböző korlátozások miatt a vállalkozások zöme rá volt kényszerítve, hogy komolyan vegye az online értékesítést. A hagyományosan offline iparágak, mint például az építőanyagot és lakberendezési cikkeket forgalmazó üzletek tömegesen nyitottak és vittek sikerre webshopokat. Sokak számára a 2020-ban és 2021-ben szerzett gyakorlat elég volt arra, hogy a webáruház ne csak kiegészítése legyen a korábbi profitnak, hanem önálló bevételi forrásként is megállja a helyét az üzletben.

Döntés másodpercek alatt

A hagyományos offline kereskedelemhez képest az online térben a vásárlók akár a másodperc törtrésze alatt is hozhatnak döntéseket, anélkül, hogy a folyamatban eladók vagy kiszolgálók motiválnák őket választásra. A weben nagyon könnyű felvonultatni a termékportfoliót, új áru felvezetésére akár 15 perc is elég lehet, a webshop tulajdonosának pedig fizikailag még hozzá sem kell nyúlnia a termékekhez.

Az online áruházak sokkal könnyebben tudnak alkalmazkodni vásárlóik felgyorsult életéhez is, kényelmesebbek és elérhetőbbek lehetnek számukra, így több látogatót vonzhatnak. “A számos előny mellett komoly elvárásokat is támaszt az internetes kereskedelem. A webáruház üzemeltetőjének - amellett hogy ismerje a termékét, a piacát és legyen megfelelő tőkéje - képben kell lennie a villámgyorsan változó trendekkel és viselkedési normákkal, ki kell tanulni a vásárlók megújult rutinjait, és úgy felkészíteni a webshopot, hogy az a látogatók maximális kényelmüket szolgálja”- mutat rá Venk László, az Adlogic ügyvezető igazgatója.

A nagykereskedelem a legnagyobb nyertes

“Az átállás legnagyobb nyertesei a nagykereskedések voltak, mert piaci előnyüket és értékesítési tapasztalataikat alkalmazva könnyebben boldogultak az online térben. A legkiemelkedőbben a sportszereket, szerszámokat és lakberendezési – home dekor termékeket forgalmazó webáruházak teljesítettek, becsléseink szerint ez a 3 szegmens az elmúlt két évben megduplázta az online értékesítési volumenét” - mutat rá Venk László.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ez a gyakorlatban azt mutatta hogy a pandémia első hulláma alatt a karácsonyi főszezont jóval meghaladó eredményt értek el, és ha nem is ilyen arányban, de ez az átlagot meghaladó növekedés azóta is tart

– fűzi hozzá. Velük szemben a kevesebb jártassággal rendelkező, kezdő vállalkozások kísérletei gyakran hiúsultak meg az online kereskedelemben, főleg a költségvetési keret hibás tervezése miatt. 

Címkék:
webshop, online, online vásárlás, ügyvezető, vállalkozások, nagykereskedelem,