Pénzcentrum • 2021. december 17. 15:36
Az Ipsos 30 országot felölelő nemzetközi felmérésében a megkérdezettek kátharmada állította, hogy többet fizetnek az utazásért, ételért és italért, mint hat hónappal ezelőtt.
Az Ipsos egy nemzetközi felmérést készített infláció lakossági észleléséről. A magyarok (a közmű kategória kivételével) a nemzetközi átlagnál jóval intenzívebben érzik az infláció ár növelő hatását a mindennapokban.
Az Ipsos összesen 30 országban mérte fel, hogy érzik a fogyasztók a jelenlegi árszínvonalat. Az eredmény szerint a megkérdezettek kétharmada szerint az utazás, az ételek és az italok drágultak az elmúlt hat hónapban. A válaszadók fele szerint igaz ez a ruházkodásra, az ingatlanokra és az egészségügyi szolgáltatásokra, valamint a szórakozásra is.
A magyar válaszadók 66 százaléka érzett általános drágulást.
A kutatás azt is felmérte, a válaszadók mekkora része gondolja, hogy 3 hónapon belül költségesebbé válik fenntartani háztartását. Magyarországon a válaszadók 45 százaléka gondolta, hogy mélyebben kell majd a zsebébe nyúlnia.