Pénzcentrum • 2021. augusztus 17. 10:00
A pandémia alatt megváltozott vásárlási szokások hatást gyakoroltak több szektorra is, ez alól a drogériák sem voltak kivételek, hiszen a vásárlók a tisztítószereket is inkább a nagyobb élelmiszer üzletláncokban vásárolták meg.
Azonban a népszerű üzletág a tavaly tavasszal mért egy százalékpontos részesedéscsökkenését az év elejére ledolgozta, az év közepére pedig már túl is szárnyalta a korábbi szintet.
A drogériák gyorsan forgó fogyasztási cikkek teljes magyarországi piacának 9 százalékát, míg a vegyi áruk forgalmának 41 százalékát tették ki az értékbeni eladásokban a tavaly júliustól 2021 júniusától tartó periódusban - mondta a Világgazdaságnak Kovács Gergely, a NielsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője.
A NielsenIQ által vizsgált időszakban a nemzetközi láncokban és a magyarországi láncokhoz tartozó, valamint a független üzletekben 7 százalékkal több vegyi árut vásároltak a fogyasztók. A drogériák növekedését kizárólag a diszkontcsatorna tudta felülmúlni, amely mind az élelmiszer, mind pedig a vegyi áru tekintetében erőteljesen növekedett az elmúlt időszakban.