Gosztola Judit • 2019. szeptember 16. 05:36
A világ meghatározó autópiacai a visszaesés jeleit mutatják, a jövő nem tűnik rózsásnak többek között a Brexit vagy éppen az amerikai-kínai kereskedelmi háború jelentette kockázatok miatt. Egyre több helyről hallani egy közelgő újabb válságról, a Pénzcentrum több ágazati szereplőtől is úgy értesült, hogy emiatt az autóiparban több helyen is létszámstop van érvényben.
Innovációról, alkalmazkodóképességről, és egy esetleges válságra való felkészülésről szólt a Portfolio szeptember 12-én megrendezett Business and Finance Summit 2019 konferenciájának vállalatvezetői panelbeszélgetése, ahol ugyan még nagyon óvatosan, de már mindenki egy újabb recessziót vizionált.
- mondta el Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója. Mint kiderült, nagyon meredek emelkedésen van túl a Knorr-Bremse is, ebben az időszakban az a munkaerő és beszállítók megtalálása jelentett nehézséget számukra, akik tudják ezzel tartani a lépést. Bár nagyon jól ment nekik, a legjobb években is folyamatosan válságra készültek - számolt be a konferencia panelbeszélgetésén Sávos András, a cég ügyvezető igazgatója.
A Pénzcentrum megkereste a hazai autóipar legfontosabb szereplőit, feltettük nekik a kérdést, igaz-e, hogy már létszámstop van érvényben, várható-e esetleg további intézkedés, például direkt leépítés, vagy a bérek visszavágása?
"Mivel továbbra is világszerte élénk a kereslet a Kecskeméten gyártott kompaktautók iránt, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. gyáraiban a termelés három, illetve négy műszakban zajlik, jelenleg mintegy 4700 főt foglalkoztatunk. Társaságunk ezzel a régió egyik legnagyobb munkáltatója. A tavalyi év végén minden fél számára jelentős sikerrel zárultak a szakszervezetekkel folytatott bértárgyalások. A két évre szóló megállapodás eredményeként a leggyakoribb munkavállalói kategóriákban két év alatt összesen 35 százalékkal emelkedik az alapbér társaságunknál, ebből az első, 22 százalékos emelés már 2019. január 1. óta érvényben van.
Robert Bosch Kft. az év elején jelezte, hogy 2019-ben a globális GDP 2,3 százalékos csökkenésére számítanak, ami a legtöbb piaci szegmensüket érinti, de a gazdasági visszaesés különösen a gépjárműiparban észlelhető és a mobilitás átalakulása kihívások és egyben lehetőségek elé is állítja céget.
- tudtuk meg Domokos Dóra PR menedzsertől, majd hozzátete: "Folyamatosan figyeljük és elemezzük a változásokat, hogy azokra időben és rugalmasan tudjunk reagálni az üzleti normáknak megfelelően. A piaci átalakulást a munkaerő vonatkozásában elsősorban a munkatársak át- és továbbképzésével segítjük és törekszünk arra, hogy körültekintő tervezéssel, a munkaerő átcsoportosításával a létszámcsökkenés hosszú távon elkerülhető legyen Magyarországon."
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Audi Hungariánál nincs létszámstop érvényben. Jelenleg is vannak bizonyos területeken nyitott pozícióink, amelyekre keresik a vállalat jövőképességét biztosító szakembereket.
- mondta el a Pénzcentrumnak Mithay-Markó Judit, az Audi Hungária Zrt. külső kommunikációs vezetője. Kiderült az is, hogy az utóbbi hónapokban bizonyos számú határozott idejű munkaszerződést nem hosszabbított meg a vállalat. Ez egy természetes folyamat, a határozott idejű munkaszerződéseket lejáratukkor felülvizsgálják, és csak igény esetén hosszabbítják meg azokat. A vállalat valamennyi munkatársának alapbére a bérmegállapodás lezárásakor rögzítésre került, amely a jelenleg érvényben lévő bérmegállapodás lejártáig nem változik.
A Magyar Suzukiánál nincsen érvényben és nem is terveznek létszámstopot sem pedig bércsökkentést. Sőt, az idei évre megnövelték a gyártási célszámukat 185 ezer járműre.
2019. április 1-jével az esztergomi gyár lett az anyacég európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátóközpontja. Annak érdekében, hogy a cég Európa- és világszerte biztosítsa a hatékony pótalkatrész ellátást, új munkahelyeket is létrehoztak. Mindemellett a vállalat 2018-ban és 2019-ben 30,9 százalékos bérfejlesztést hajtott végre a fizikai dolgozók körében.