Pénzcentrum • 2024. április 29. 14:14
A Philip Morris International hamarosan az Egyesült Államok piacára lép a hazánkban is népszerű IQOS hevítőeszközével, amelynek célja, hogy a dohányipari vállalatot egy egészségesebb alternatívákat kínáló céggé alakítsa át. Eközben elemzők és befektetők jelentős potenciált látnak a termék amerikai sikerében, annak ellenére, hogy a riválisok kétségbe vonják ennek lehetőségét egy olyan piacon, ahol jelenleg a párologtatás dominál - írja cikkében a Reuters.
A Philip Morris International (PMI) új stratégiát tervez az Egyesült Államokban a hevített dohánytermékek piacának meghódítására. Elemzők és befektetők szerint a vállalat céljai elérhetőek, annak ellenére, hogy a riválisok szkeptikusak az amerikai piacon rejlő lehetőségeket illetően, ahol jelenleg a párologtatás dominál. A PMI, amely a világ legnagyobb dohányipari vállalata piaci érték alapján, az IQOS hevítőkészülékét fogja bevezetni az USA-ban a második negyedévben.
Az Egyesült Államokban a hevítős cigaretta még nem terjedt el széles körben. A PMI célja, hogy öt éven belül elérje az amerikai cigaretta- és hevítődohány-piac 10%-os részesedését az IQOS legújabb verziójának bevezetése után, ami várhatóan nem történik meg 2025 előtt. Ez körülbelül 2,8 millió amerikai dohányost jelentene, akik áttérnének az IQOS használatára.
A British American Tobacco (BAT) szerint viszont korlátozott a potenciál ezen a piacon. Ennek ellenére több elemző és befektető lát esélyt a PMI sikerére Amerikában. A PMI eddig több mint 12,5 milliárd dollárt fordított dohányzás alternatíváinak fejlesztésére, ennek nagy részét az IQOS-ra.
A hevítéssel működő dohánykészülékek célja, hogy csökkentsék az égés során keletkező káros vegyi anyagok mennyiségét. Az amerikai piacra való bevezetésük kulcsfontosságú lesz annak megértésében, hogy ezek a termékek mennyire lesznek vonzóak különböző piacokon. Sikeres amerikai bevezetés esetén jelentős új bevételi forrást jelenthetnek a PMI számára.
Az Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal (FDA) engedélyezte az IQOS forgalmazását mint kevésbé kockázatos alternatívát hagyományos cigarettákhoz képest. Ez alacsonyabb adókat eredményezhet, ami segítheti a magas árú termék versenyképességét. Az Altria korábban már értékesítette az IQOS-t Amerikában korlátozott mértékben egészen 2021-ig. Az ár volt az egyik legnagyobb akadálya annak, hogy az emberek átváltsanak erre a termékre.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A PMI nem tervezi az árcsökkentést mint ösztönző eszközt használni Amerikában - legalábbis elsőre. Ehelyett hasonló árkialakítást követ majd, mint más piacokon. Az Altria marketingstratégiáit - értékesítési munkatársak és pop-up üzletek használata - valószínűleg nem fogja jelentősen megváltoztatni a PMI sem. A sikeres amerikai bevezetést nehezíti majd a szigorú reklámjogszabályok mellett történő ismertség növelése és ennek költségessége is.
A PMI optimista az amerikai sikerrel kapcsolatban és arra számít, hogy hasonló sikereket ér el itt is mint más országokban. Az IQOS sikere jelentős profitforrást jelenthetne számukra egy olyan piacon, amelyen jelenleg nincs cigarettaüzletáguk miutta leválták az Altriától.