Pénzcentrum • 2020. november 13. 18:06
Amikor a kormányfő bejelentette a szigorításokat, sokan bosszankodtak, hogy pár napja feleslegesen vettek bérletet. Például mert nem tudnak bejárni iskolába, haza kellett költözniük a kollégiumból, így nem is azon a településen vannak, vagy a munkahelyük átállt home office-ra. Most ők fellélegezhetnek.
A 2020. november 11-én hatályba lépett járványügyi intézkedésekkel összefüggésben, az Innovációs és Technológia Minisztérium elrendelése alapján a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz a novemberben érvényes dolgozói és diákbérletek visszaváltásakor eltekint a kezelési költség felszámításától - szól a három állami társaság közleménye. De aki nem tud holnap rögtön a pénztárba szaladni (mert mondjuk hétvégén nincs nyitva), azoknak is van még pozitívum. Ugyanis a helyközi dolgozói és diákbérletek érvényességének kezdete után részbeni visszatérítésre is van lehetőség. E szerint:
- a novemberi bérletek árának 50 százalékát - kezelésiköltség-mentesen - visszatérítik a közlekedési társaságok, ha az igényt november 18-ig benyújtják;
- a november 11-ét megelőzően vásárolt, és november 11-i vagy az utáni kezdő érvényességű 30 napos bérletek árának 100 százalékát visszatérítik - ugyancsak kezelési költség felszámítása nélkül -, ha az igényt november 18-ig benyújtják;
- a november 11. előtt kezdődő érvényességű és a visszatérítési igény benyújtásakor még legalább 15 napig érvényes 30 napos bérletek árának 50 százalékos visszatérítése esetén sem számolnak fel kezelési költséget.
Erre a MÁV-START (vasút) esetén papíralapú bérletek esetében az utasok a pénztáraknál vagy ügyfélszolgálatokon személyesen vagy levélben van lehetőségünk. A MÁV applikáción megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton - az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve - nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik.
A MÁV-HÉV esetén elektronikus bérletnél ugyanígy, ugyanezen az e-mail címen, minden más esetben pedig a BKK-nál, a bkk@bkk.hu címen keresztül lehet elintézni. A Volánbusz bérleteit - legyen az papír alapú, vagy online megvet és kinyomtatott - a pénztáraikban lehet megtenni, és be kell mutatni hozzá a személyi igazolványt vagy a diákigazolványt. Ha még nem nyomtattuk ki, itt érdeklődhetünk, ha mobilbérletünk van, akkor az érvényesség előtt az alkalmazásban, érvényesség alatt pedig az internetes@volanbusz.hu címen kell jelezni az igényt. Ezekben az esetekben is a bankszámlánkra utalják vissza az összeget.