Alig bírják a tempót a magyar bankok: rengetegen rohannak ügyintézni

Pénzcentrum2020. április 14. 09:30

Ügyfélroham indult el a magyar bankoknál azután, hogy a kormány hiteltörlesztési moratóriumot hirdetett az év végéig. Több pénzintézetnék is jelezték, hogy leterheltek a telefonos ügyfélszolgálatok és a fiókok ügyintézői is. Több tízezer ember akarja tovább fizetni a hitelét.

Ügyfélroham indult el a magyar bankoknál azután, hogy a kormány hiteltörlesztési moratóriumot hirdetett az év végéig. Több pénzintézetnék is jelezték, hogy leterheltek a telefonos ügyfélszolgálatok és a fiókok ügyintézői is. Egy banki dolgozó a 24.hu-nak egyenesen azt mondta:

Olyan, mintha az elmúlt 10 év szinte összes hitelfelvevője egyszerre akarná felhívni a call centert vagy bemenni a bankba ügyet intézni.

Az ügymenet úgy néz ki, hogy aki élni akar a moratóriummal, nincs teendője, automatikusan felfüggesztik a törlesztését. Aki folytatni akarja a törlesztést, annak nyilatkoznia kell: ehhez a bankok online felületeiket ajánlják, illetve az internetbankjaikat.

A Magyar Nemzeti Bank előzetesen úgy becsülte, hogy a lakossági hitellel rendelkezők 80 százaléka él majd a moratóriummal, tehát elméletben csak a hitelesek ötödének kell most elintéznie, hogy továbbra is vonják a részleteket. Korábban a Pénzcentrum is megkérdezte a bankokat, hogy hányan fizetnék tovább a hitelüket. A bankok azt kérik, hogy ügyfeleik elsősorban az internetbankon vagy a honlapon keresztül nyilatkozzanak, ha továbbra is törleszteni kívánják hitelüket. A Pénzcentrum nemrég részletes cikkben foglalkozott azzal, milyen lehetősége van az ügyfeleknek, ha nem kívánnak élni a moratóriummal.

  • A K&H Banknak április elején több mint 40 ezer lakossági ügyfele döntött úgy, hogy nem kíván élni az év végéig szóló törlesztési moratórium lehetőségével, vagyis az eredeti szerződésük értelmében tovább fizetik hiteltörlesztéseiket.
  • Az OTP Bank ügyfelei közvetlenül a moratórium bejelentését követően, és azóta is sokan folyamatosan jelzik, hogy ezentúl is fizetni szeretnék hiteleiket. A nyilatkozatok feldolgozási ideje több nap is lehet - írták.
  • Április első napjaiban már több mint 12 ezer ügyfél jelezte a CIB Banknál, hogy nem szeretne élni a hiteltörlesztési moratóriummal, és a számuk folyamatosan nő. A bank jelenleg is azon dolgozik, hogy a törlesztési moratóriumot a jogszabálynak mindenben megfelelve biztosítsa. Azokat a terheléseket, melyek a rendszerek átállása alatt esetlegesen tévesen beszedésre kerülnek, visszautalják - közölte a CIB.
  • A hónap elején a Takarékbank, az Erste és a Raiffeisen közölték, hogy több tízezer ügyfelük továbbra is a hitelei törlesztését választotta.
Címkék:
hitel, bank, ügyintézés, koronavírus, bankok, törlesztési moratórium, koronavírus járvány, call center,