Világgazdaság • 2020. április 3. 08:30
Alig egy hét van már csak húsvétig, az idén azonban más lesz az ünnep, mint megszokhattuk. A népes családi összejövetelek elmaradása miatt sokkal kevesebbet vásárolunk.
A normál, járványmentes időszakban húsvét előtt akár már két héttel 30-40 százalékkal is megugrik a vásárlói kosár értéke, az idén viszont az utolsó két-három napra maradhat az ünnepi nagybevásárlás - derült ki a Világgazdaság körképéből. A Tesco, a SPAR, a Lidl, a CBA, az Auchan és az Aldi válaszaiból arra lehet következtetni, hogy a fogyasztók többsége a vírushelyzet miatt megváltozott körülmények között nem is szembesült még azzal, hogy a jövő hét végén már itt az ünnep.
A népes családi összejövetelek elmaradása a fogyasztási többlet ellen hathat: az Auchanban például sonkából 9 százalékkal, húsvéti édességekből pedig 40 százalékkal adnak el kevesebbet, mint tavaly ilyenkor.