Pénzcentrum • 2020. április 2. 18:31
A bankok csaknem százezer ügyfele jelezte már, hogy továbbra is törleszteni kívánja hiteleit, a megkeresések folyamatosan érkeznek a pénzintézetekhez a március 18-án bejelentett fizetési moratóriummal kapcsolatban - közölte az OTP Bank, a K&H Bank és a CIB Bank csütörtökön.
Mint ismert, a kormány a koronavírus világjárvány nemzetgazdasági hatásainak mérséklése érdekében rendelkezett arról, hogy a hitelekre a bankok az év végéig fizetési haladékot, moratóriumot biztosítsanak a lakossági és a vállalati ügyfeleiknek is. A bankok azt kérik, hogy ügyfeleik elsősorban az internetbankon vagy a honlapon keresztül nyilatkozzanak, ha továbbra is törleszteni kívánják hitelüket. A Pénzcentrum nemrég részletes cikkben foglalkozott azzal, milyen lehetősége van az ügyfeleknek, ha nem kívánnak élni a moratóriummal.
- A K&H Banknak csütörtökig több mint 40 ezer lakossági ügyfele döntött úgy, hogy nem kíván élni az év végéig szóló törlesztési moratórium lehetőségével, vagyis az eredeti szerződésük értelmében tovább fizetik hiteltörlesztéseiket.
- Az OTP Bank ügyfelei közvetlenül a moratórium bejelentését követően, és azóta is sokan folyamatosan jelzik, hogy ezentúl is fizetni szeretnék hiteleiket. A nyilatkozatok feldolgozási ideje több nap is lehet - írták.
- Már több mint 12 ezer ügyfél jelezte a CIB Banknál, hogy nem szeretne élni a hiteltörlesztési moratóriummal, és a számuk folyamatosan nő. A bank jelenleg is azon dolgozik, hogy a törlesztési moratóriumot a jogszabálynak mindenben megfelelve biztosítsa. Azokat a terheléseket, melyek a rendszerek átállása alatt esetlegesen tévesen beszedésre kerülnek, visszautalják - közölte a CIB.
- Szerdán a Takarékbank, az Erste és a Raiffeisen közölték, hogy több tízezer ügyfelük továbbra is a hitelei törlesztését választotta.