Pénzcentrum • 2020. április 2. 10:03
A hiteltörlesztési moratórium hatalmas segítség a válságot anyagilag megszenvedő adósoknak, azonban szép számmal akadnak olyanok is, akik jobb szeretnék tovább folytatni a hitelük törlesztését. Számukra fontos információ, hogy az egyes bankoknál milyen online, telefonos, postai vagy személyes úton tehetik ezt meg.
A hirtelen jött koronavírus-járvány okozta gazdasági sokkhatás ellen meghozott kormányzati intézkedések közül az egyik első volt a hiteltörlesztési moratórium meghirdetése. Ahogy haladunk előre az időben, egyre több részletet tudtunk meg, és ezeknek a fényében úgy tűnik, az adósoknak egy jelentős része szeretné továbbra is törleszteni a hiteleit. Ezzel kapcsolatban kiemelten fontos tudni, hogy
Mivel a jelenlegi veszélyhelyzetben mindenki inkább az online vagy telefonos ügyintézést részesíti előnyben, a Pénzcentrumnál utánanéztünk, hogy melyik bank ügyfelei, hogyan és milyen módokon mondhatnak le a hiteltörlesztési moratóriumról. Itt fontos kiemelni, hogy ha most nem is szeretnél élni a felfüggesztéssel, később újra aktiválhatod, ha megszorulnál!
Budapest Bank
Elsőre nézzük meg a Budapest Bankot, ők fontosnak tartják kiemelni, hogy a fizetési moratórium automatikus, azonban nem kötelező érvényű, így külön megegyezhetünk velük a moratórium alóli felmentésről.
Ehhez 4 féleképpen is nyilatkozhatunk a további hiteltörlesztésről:
- A honlapjukon keresztül.
- Budapest Internetbankon keresztül
- A telebank szolgáltatást tárcsázva.
- Valamint a fiókokban is lehetőség van nyilatkozatot tenni.
CIB Bank
Amennyiben a CIB-nél van hitelünk, akkor itt is biztosítanak lehetőséget számunkra, hogyha szeretnék az érintett hiteleket továbbra is fizetni. Ebben az esetben a veszélyhelyzetre való tekintettel 3 online úton tehetjük ezt meg.
- Internetbank
- online alkalmazás
- telefonos mobilalkalmazással
A lehetőség hamarosan a vállalati ügyfelek számára is elérhető lesz, amennyiben önállóan rendelkeznek a céges számla felett.
Erste Bank
Míg az Erste-nél a hiteltörlesztés felfüggesztése lakossági ügyfelek számára egy nyilatkozat leadásával lehetséges, mind elektronikus és telefonos csatornákon keresztül.
- Amennyiben aktív hozzáféréssel rendelkezünk, akkor a NetBankon keresztül.
- Más esetben a TeleBankot hívva (+36 1 298 0222) nyitvatartási időben.
A jelenlegi helyzetben lehetőség szerint ne személyesen intézzük a nyilatkozat tételt.
K&H Bank
Hogyha pedig a K&H ügyfelei vagyunk, akkor itt is 4 módot biztosítanak számunkra, amin lemondhatunk a moratóriumról.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- 1. K&H e-bankban: a hitelek menüpontban a "nyilatkozat törlesztési moratóriumról" blokkban ebben az esetben a nyilatkozat feldolgozása néhány napba telhet, kérik, hogy csak egyszer nyilatkozzon
- 2. K&H mobilbankon keresztül: két lehetőségünk is van. Először jelezhetjük ezt üzenetben, az alkalmazáson belül az "információ" üzenetek alatt, másodszor pedig telefonon a gyorshíváson keresztül.
- 3. K&H TeleCenteren keresztül: ehhez hívjuk a +36 1/20/30/70 335 3355 számot, majd válasszuk a menüpontot.
- 4. Postán: nyilatkozatunkat a hitel szerződés szerinti teljesítéséről postázhatjuk is a K&H Bank 1851 Budapest levelezési címre is.
MKB Bank
Amennyiben az MKB-nál van lakáshitelünk vagy személyi kölcsönünk, a bank honlapján azt találjuk, hogy online, a netbank alkalmazást használva mondhatjuk le a moratóriumot 5 lépésben:
- 1. Lépjen be NetBANKár fiókjába.
- 2. Kattintson az oldal fejlécének közepén található Írjon nekünk linkre.
- 3. Az üzenet tárgya című mezőbe írja be, hogy: Hitelmoratóriummal kapcsolatos nyilatkozat
- 4. Másolja be az alábbi szöveget az üzenet szövege című mezőbe: Nyilatkozom,
hogy a 47/2020. (III.18.) számú kormányrendelet szerinti fizetési
moratóriumot nem kívánom igénybevenni, Hitelszerződésem alapján fennálló
tartozásomat az eredeti szerződési feltételek szerint kívánom
teljesíteni.
Tudomásul veszem, hogy amennyiben a későbbiekben mégis élni kívánok a Hitelszerződés alapján fennálló tartozásom teljesítésének fizetési moratórium alatti felfüggesztésével, azt jelen Bejelentésem visszavonásával jelezhetem a Bank felé. - 5. Küldje el az üzenetet a Rögzít gombra kattintva.
Az bank azon ügyfelei, akik nem rendelkeznek netbank fiókkal, azok az online felületen igényelhetik meg a hozzáférést ehhez.
OTP Bank
Hogyan fizethetjük a törlesztőrészleteinket az OTP-nél a fizetési haladék ideje alatt? Lehetőségünk van a hitelünk tovább törlesztésére, hogyha erre az alábbi 3 mód egyikén nyilatkozatot teszünk.
- Az internetbankban a nyilatkozatunkat a "Fizetési moratórium" menüpontban a "Törlesztés folytatását" választva tehetjük meg.
- Illetve a honlapon, hogyha nincs internetbank hozzáférésünk, vagy ingatlanlízing szerződéssel rendelkezünk, akkor a nyilatkozatunkat itt tehetjük meg.
- Személyesen az OTP bankfiókokban, amennyiben nincs lehetőségünk online benyújtani a nyilatkozatot.
- Az átfutási idő minden esetben több nap is lehet, a járványhelyzetre való tekintettel pedig a személyes fióki ügyintézést, csak végső esetben válasszuk!
Raiffeisen Bank
Természetesen a Raiffeisennél is van arra lehetőség, hogy az eredeti feltételek szerint tovább fizessük a hitelünket. Ezt az alábbi két úton tehetjük meg:
- Hívhatjuk telefonon a Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatát a +36 80 488 588-as telefonszámon, és válasszuk a megfelelő menüpontot.
- Továbbá a bank fiókjaiban is lehetőség van a kérdésben eljárni, de a jelenlegi helyzetben elsősorban a telefonos ügyintézést javasoljuk.
Takarékbank
A Takarékbank honlapján arra a kérdésre, hogy mit tehetünk, ha nem kívánunk élni a hiteltörlesztés felfüggesztésével, a következő 4 választ találjuk.
- A nyilatkozatot elküldhetjük postai úton a Takarékbank Zrt. címére.
- Telefonos ügyfélszolgálaton (+36 1 311 3110).
- E-mailen (kozpont@takarek.hu) keresztül.
- Illetve benyújthatja a Takarékbank bármely bankfiókjában.
Fontos továbbá, hogy a jelenlegi veszélyhelyzetben lehetőleg ne személyesen intézzük ügyeinket a bankfiókokban.
UniCredit Bank
Ha az UniCredit ügyfeleiként nem kívánunk élni a moratórium lehetőségével, és változatlanul törleszteni szeretnénk a hitelünket az eredeti szerződéses feltételek szerint, erről nyilatkozatot kell tennünk a bank részére amit kétféleképpen tehetünk meg:
- Egyik, hogy az eBanking internetbanki szolgáltatásba belépve, a "Hitelezés" menüben a "Hiteleim" pont alatt található "Törlesztési moratórium nyilatkozat" -ra kattintva kitöltjük azt.
- Másik, a telefonos ügyfélszolgálatukon keresztül, a 061/20/30/70-325-3200 telefonszámot tárcsázva, és a"Törlesztési moratóriummal kapcsolatos információk" menüpontot kiválasztva.