A karantén sem állhatja a vásárlás útját: pörög az online kereskedelem

Pénzcentrum2020. március 18. 18:30

A koronavírus hatására négy fal között virágzik az online kereskedelem, az élelmiszer házhozszállítások és a barkács webshopok is felpörögtek. Úgyfest az otthon maradás hatására átrendeződnek a vásárlói szokások.

Március elejéhez képest közel 70 százalékkal többen kerestek rá az “auchan házhozszállítás" kifejezésre, a Tesconál pedig ahogy a mellékelt ábra is mutatja, az elmúlt 5 évhez képest rekordmennyiségű keresés történt. A mai nappal pedig kapacitáshiány miatt nem is tudnak több rendelést fogadni. - árulta el Alberti Dorina, online marketing szakértő.

Egy online barkácsáruház forgalma alapján a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és márciusi rendelésszám mintegy duplájára nőtt az idei évben. Míg januárhoz képest 60-70 százalékos az emelkedés, ami részben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából is következik. Ha azonban kivonjuk belőle ezeket a tételeket, így is bőven két számjegyű a növekedés. 

Az egyéb termékeket érintő online forgalmat illetően még kevés adattal rendelkezünk, mivel a hatás nem ennyire azonnali és látványos, mint az élelmiszerek esetében - árulta el Alberti Dorina. Ennek ellenére várható, hogy ez az időszak a legtöbb iparágban az online vásárlás irányába fogja tolni a kereskedelmet - tette hozzá. 

A kérdés az, hogy ha ismét helyreáll a rend, vajon a vásárlási szokások visszaállnak-e a vírus megjelenése előtti állapotba, vagy akik a mostani hónapokban kaptak rá az online rendelés ízére, vajon megtartják-e majd ezt a szokásukat? Az ilyen helyzetek gyakran egy-egy szeget vernek a hagyományos kereskedelem koporsójába.

Címkék:
koronavírus, online bevásárlás, koronavírus-járvány,