Pénzcentrum • 2018. november 18. 07:02
A technológia már rendelkezésre áll ahhoz, hogy az egészségbiztosítók a karunkra csatolt okoseszközök adatait is figyelembe véve mérjék fel személyes kockázatunkat. Van, ahol már a rendszeres testmozgásért cserébe kedvezményt vagy akár levásárolható kuponokat kapnak az ügyfelek. Magyarországon is van már ilyen kezdeményezés, ám egyelőre az sem fizet kevesebb biztosítási díjat, aki egészségesen él.
Tavaly még csak arról lehetett hallani, hogy a John Hancock amerikai életbiztosító az eredeti ár töredékéért adott Apple okosórát a Vitality Life programjukban részt vevőknek, akik szerződésben vállalták, hogy két évig rendszeres testmozgással járulnak hozzá egészségük megőrzéséhez. Ez annyit tesz, hogy az edzések után az ügyfelek úgynevezett Vitality pontokat kaptak, ezekből kellett havonta 500-at összegyűjteni, 2 éven keresztül, cserébe megtarthatták az amúgy drága okosórát.
Idén ősszel robbant aztán a hír, hogy mostantól minden biztosítási termék esetén felajánlják az ügyfélnek, hogy ha megosztja a céggel az általa használt okosóra vagy okoskarperec adatait, vagy bármilyen, a sporttevékenységet monitorozó eszköz adatait, akkor kedvezőbb díjakat kaphat (az éves díj 15 százalékát vagy maximum évi 300 dollárt elengednek a díjból) és emellett még kedvezményes áron juthatnak hozzá a legújabb okoskütyükhöz is.
- idézi a The Washington Post Brooks Tingle-t, a John Hancock vezérigazgatóját.
Hasonló kedvezmények várnak a magyarokra is
Kíváncsiak voltunk, a magyar biztosítók honorálják-e valahogy, ha a biztosított tesz is azért, hogy egészséges maradjon. Az UNION Biztosító a közelmúltban lépett stratégiai partnerségre egy hazai, innovatív startup vállalkozással, melynek nyomán a biztosító komplex életmód applikációval bővíti vállalati egészségbiztosításhoz kapcsolódó szolgáltatásait.
- tudta meg a Pénzcentrum a biztosítótól. Azt is elárulták, hogy az alkalmazást egyelőre az UNION Biztosító dolgozóinak közel fele használja jelenleg aktívan. Válaszukból az is kiderült, hogy nem a lakossági ügyfelek az elsődleges célcsoport, a mobil-applikációt a biztosító a nagyvállalati partnereinek fogja először felkínálni.
Hogy mit tud a Fitbuli? Az alkalmazás használatával a biztosított munkavállalók napi szinten tudják követni a saját célkitűzéseiket, monitorozni napi tevékenységeiket, az egészségügyi- és életmód-adataikat egyaránt. Vagyis az alkalmazás munkavállalók által használt különböző okoseszközök által mért adatokat gyűjti és személyre szabott elemzést és visszajelzést ad.
- közölték megkeresésünkre. Azt is elmondták, az applikáció okostelefonnal is tesztelhető, a tökéletes ügyfélélmény érdekében használható további okos kiegészítőkkel (okosóra, okoskarkötő).
A Generalinak is van már hasonló programja, igaz, egyelőre csak külföldön, de megkeresésünkre azt írták, itthon is vizsgálják a program bevezetésének lehetőségeit.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2016-ban debütált a Vitality Németországban, ahol a lakossági ügyfelek élvezhetik a program által nyújtott előnyöket. 2017 óta pedig Franciaországban, idén pedig már Ausztriában, a vállalati ügyfelek részére kínálnak megoldásokat a munkavállalók egészségmegőrzését célzó szolgáltatásokkal.
Hogy pontosan miről is van szó? A Generali Vitality-ben való részvétel egy online egészségfelméréssel kezdődik, mely során minden ügyfél meghatározhatja egyéni egészséggel kapcsolatos céljait.
- írták megkeresésünkre. A Generali Vitality széleskörű partnerhálózattal rendelkezik, olyan tagokkal, mint az Adidas, a Fitness First konditermek, a Garmin vagy a Weight Watchers fogyókúrás program.
Minél több pontot szerez valaki, annál magasabbak a cég partnerei által kínált kedvezmények. Mindenki - állapottól függetlenül egy szintről, a bronz szintről indul, majd a gyűjtött pontokkal arányosan kerül át ezüst, arany, majd platinum csoportba.
Arról, hogy Magyarországon a németországi példához hasonlóan a lakossági ügyfelek vagy a franciához hasonlóan inkább a vállalati ügyfelek részére lesz elérhető a lehetőség, egyelőre nem árultak el információt, ahogy arról sem, mikor várható a program hazai bevezetése.