MTI • 2014. szeptember 2. 13:05
Egyre több vény nélkül kapható fogyasztószert vásárolnak a magyarok, az eladásban pedig kiemelkedő szerepet játszanak a patikán kívüli üzletek. Leginkább a kapszula és tabletta formátumú termékeket keresik a vásárolók, a shake-ek viszont veszítettek népszerűségükből.
Hat százalékkal nőtt a vény nélkül kapható fogyasztószerek kiskereskedelmi forgalma, és mintegy 2,2 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között - tájékoztatott a Nielsen piackutató cég kedden.
A közlemény idézi Osztoics Bernadettet, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját, aki elmondta:
A Nielsen felmérése szerint a 60 vagy annál kevesebb darabot tartalmazó dobozok kiskereskedelmi eladása valamivel több, mint 1 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között, ami 49 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nagyarányú növekedést a kategóriába újonnan belépő szereplők generálták. A 60 darabosnál nagyobb egységek forgalma közben 700 millió forint alá került, ami 14 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.
KATTINTS! Gyógyszermaffia: ezzel etetik a magyar fogyni vágyókat
A fogyasztószerek reklámjára listaáron 4,2 milliárd forintot fordítottak a vállalatok az idei első fél év alatt, a tavaly január-június között mért összeg több mint dupláját, 212 százalékát - közölte a Nielsen.