Pénzcentrum • 2024. november 28. 21:03
Mindjárt vége az idei kötelező biztosítási szezonnak, amelyben a 33 ezer forint az átlagdíj a Netrisk adatai szerint. Ez jóval elmarad a személygépkocsik 52 ezer forintos szintjétől, amelyet akkor kellene fizetnie az autósoknak, ha nem váltanak. A Netrisk összeállításából kiderül, hogy mennyiért lehet kötelezőt kötni egy Suzukira, Opelre vagy éppen Toyotára. Továbbá az is, hogy a legrosszabb kategóriába tartozó, sok balesetet okozó autósoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, esetükben ugyanis 189 ezer forint az átlagdíj.
Pár nap maradt hátra az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányból, amelyben a 2010 előtt gyártott autókra lehet megkötni a 2025-re szóló biztosításokat. Ezt érdemes megtenni mindenkinek december elsejéig, amihez vasárnap éjfélig szükséges felmondani a meglévő szerződést, ha valaki váltani szeretne. A meglévő biztosítás meghosszabbítása a legtöbb esetben jóval drágább, mint egy új megkötése - derül ki a Netrisk összeállításából, amely bemutatja a kötelező biztosítások végleteit is.
A legfrissebb adatok szerint a meglévő biztosítások „továbbvitele” átlagosan majdnem 52 ezer forintos kiadást jelentene a személyautók esetében. Ezzel szemben alig több mint 33 ezer forint a kampányban megkötött biztosítások átlagdíja, azaz átlagosan közel 20 ezer forintot lehet spórolni a váltással.
A mostani kampány felülmúlja a várakozásainkat, ugyanis közel 14 százalékkal nőtt a kötelezőt váltó autótulajdonosok és üzembentartók száma. A bővülés egyrészt az autósok tudatosságának, valamint a váltás esetén elérhető kedvező biztosítási díjakkal magyarázható
- értékelte a kampány eddigi eredményeit Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Netrisk adataiból az is kiderül, hogy a kampányban érintett autók átlagéletkora 22 év, a legnépszerűbb márka a Suzuki, amely az új kötések 14 százalékát fedi le kevesebb mint 32 ezer forintos átlagdíj mellett. A második helyen szerepel az Opel 12 százalékos részesedéssel és közel 33 ezer forintos összeggel. A következő a Volkswagen és a Ford 7-7 százalékkal, előbbiek esetében 39 ezer forint, utóbbiaknál 38 ezer forint az átlagos összeg. A népszerű márkák között van még 4-6 százalékos piaci részesedéssel a Toyota, a Renault, a Skoda és a Peugeot, ezeknél a márkáknál az átlagdíj 33-38 ezer forint között szóródik.
Besnyő Márton közölte azt is, hogy az úgynevezett bonus-malus rendszer egyre jobban felértékelődik, azon belül is a balesetmentes múlt. Ezt bizonyítja, hogy a legjobb, B10-es kategóriánál az átlagdíj kevesebb mint 32 ezer forint. A B5-ös autósok majdnem 51 ezer forintos átlagos díjat tudnak felmutatni. A B1-es társaik pedig több mint 56 ezer forintból tudhatják le a kötelezőt. Ezzel szemben az M4-es kategóriánál már 189 ezer forint az átlagos éves díj.