Pénzcentrum • 2024. március 5. 14:33
Megnövekedett az ügyfélforgalom a lakáskampány miatt, kötésnél a személyes, felmondásnál az online ügyintézést preferálják az ügyfelek - áll az egyik hazai biztosító közleményében. Eszerint visszatérő kérdés, hogy felmondás és átszerződés esetén mi történik a korábbi befizetésekkel, illetve, hogy jelzálogszerződés mellé kötött biztosítást is újra lehet-e kötni.
Pénteken indult el a kampány, de a Groupama Biztosító szerint már február közepe, a tájékoztató levelek kézhezvétele óta érezhető a forgalomnövekedés. Több ezren előre megkötötték új, előnyösebb szerződésüket arra készülve, hogy március 1-jén felmondják a meglévőt, míg a szerződésfelülvizsgálatok száma is jelentősen megnőtt az elmúlt hetekben. A Groupama Biztosító tanácsadóinál mindezek hatására az ügyfélmegkeresések száma már februárban 2-3-szorosára emelkedett.
Dübörög a kampány
Bár januárban az elemzők szerint 40% körüli volt az ingatlan adásvételek számának növekedése, mely szintén hozzájárul a lakásbiztosítási szerződéskötések számának emelkedéséhez, összességében a megnövekedett érdeklődés minden bizonnyal a felerősödő lakásbiztosítási kommunikációnak köszönhető.
A kampányidőszaki szerződéskötéseknél tízből kilencen a személyes tanácsadást választották. A régebbi szerződések felmondásánál mások az arányok, ott az ügyfelek kétharmada az elektronikus csatornákat használták, ami egyértelműen azt jelzi, hogy a digitalizáció ugyan nem váltja ki a személyes tanácsadást, de komoly segítséget jelent a gyors és rugalmas ügyintézésben
– mondja Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.
Tudatosabb ügyfelek
A személyes tanácsadásnak is köszönhető, hogy az első tapasztalatok szerint az ügyfeleknek nem a minél alacsonyabb díj, hanem a megfelelő, személyre szabott biztosítási védelem kialakítása a fontosabb szempont. A Groupama Biztosító egyelőre nem érzékeli az állománydíj csökkenését. A biztosítási összegek aktualizálása mellett sokan választanak új kiegészítő biztosításokat is. A régebbi szerződések átdolgozásával, illetve a kedvezmények még tudatosabb kihasználásával gyakran hasonló díjért magasabb szintű szolgáltatást érnek el az ügyfelek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kampány azért is rendkívül hasznos, mert rávilágít a lakásbiztosítások rendszeres felülvizsgálatának fontosságára. Tapasztalataink szerint a szerződések kétharmadát három évnél régebben kötötték meg, ezeknél mindenképpen ajánlott a feltételek áttekintése, a megállapodás felfrissítése, a változó körülményekhez, kockázatokhoz igazítása
– mondja Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.
Az eddigi befizetések visszatéríthetők
Több visszatérő kérdés is felmerül azonban az ügyfelek részéről, az egyik ilyen, hogy mi történik az előre befizetett éves díjakkal. A biztosítók a kampány időszaka alatti felmondásoknál minden esetben időarányosan visszautalják a befizetést az ügyfeleknek. Sokan gondolják úgy, hogy ha minden évben elfogadták a felajánlott indexálást, akkor biztosan rendben van lakásbiztosításuk, pedig különösen a három évnél régebbi szerződéseket mindenképpen érdemes szakértővel ellenőriztetni. Jelzáloghitel megléte is kérdéseket vet fel sokaknál, de a váltást ez nem korlátozza, a fedezet átvitele mellett ilyenkor is szabadon felülvizsgálható a biztosítás.