Pénzcentrum • 2023. augusztus 7. 18:04
Az elmúlt napokban tapasztalt viharok, az erős szél és eső számos kárt okozott az otthonokban országszerte. Az Allianz folyamatosan fogadja a bejelentéseket, a ma 14.00 órai adatok szerint a hétvégi viharokkal kapcsolatban több mint 2200 db kárbejelentés érkezett.
A leginkább érintett területek Budapest és környéke, valamint Északkelet-Magyarország. A károk értéke előzetes becslés szerint közel 250 millió Ft.
A bejelentések folyamatosan érkeznek a nap folyamán, és a következő napokban a biztosító további kárbejelentésekre számít. A nagy mennyiségű kárbejelentés és a további esőzések a kárrendezés elhúzódását eredményezhetik, éppen ezért az Allianz azt javasolja ügyfeleinek, hogy éljenek az online kárbejelentés lehetőségével, és minél részletesebb kárleírást adjanak meg.
A kárbejelentést követően egy személyre szabott linket kap a károsult, amire minél hamarabb és minél jobb minőségben érdemes feltölteni a kárhoz kapcsolódó fényképeket, hiszen ez nagyban hozzájárulhat a gyors kárfelvételhez, ezáltal a gyors kárrendezéshez is. A linken keresztül ráadásul a nap 24 órájában, a hét minden napján nyomon követhető a kárügy alakulása.
Mire figyeljünk, mikor bejelentjük a káreseményt?
- A kárbejelentést minél előbb tegyük meg, lehetőleg a kár észlelésétől számított 2 munkanapon belül.
- Indukciós villámkár esetén a használhatatlanná vált készülékeket, a feltételeknek megfelelően a kárbejelentéstől számított 30 napig, vagy a kárrendezés végleges lezárásáig meg kell tartani.
- Amennyiben van rá lehetőség, a javítási, kárenyhítési munkálatok előtt készítsünk fényképeket a megrongálódott épületrészekről, amelyeken egyértelműen beazonosíthatóak a vihar által okozott sérülések.
- A kár bejelentésétől számított 5. munkanapig hagyjuk változatlanul a kár helyszínét. A károsodott vagyontárgy állapotán a kárenyhítési kötelezettségünk teljesítésével csak akkor változtassunk, ha az szükséges a további sérülések, balesetek elkerüléséhez, és az egyéb károk bekövetkezésének megakadályozásához.
Milliárdos kifizetések jöhetnek
Egy másik hazai biztosítónál, a Groupamánál is hasonló a helyzet: mint írták, az első augusztusi hétvége viharai az előbbi hetekéhez képest is pusztítóbbnak bizonyultak, már hétfő délig közel 2500 bejelentés érkezett a Groupama Biztosítóhoz. A kárbejelentések alapján is kirajzolódik, hogy a legutóbbi hétvége viharai, felhőszakadásai különösen Budapestet, illetve Pest, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar vármegyéket érintették legsúlyosabban. A lakásbiztosítási bejelentések túlnyomó többsége beázások miatt érkezett, az özönvízszerű esőzések pincéket árasztottak el vagy a tetőkön keresztül okoztak beázásokat a lakóingatlanokban.
A kárbejelentések száma a következő napokban várhatóan tovább nő, az elmúlt napok viharai miatt érkező lakásbiztosítási kárbejelentések száma elérheti az öt-hatezer darabot is.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az idei nyári viharokkal kapcsolatos kárbejelentések összességében várhatóan meghaladják majd a 16.000 darabot, kárértékük pedig a kétmilliárd forintot a Groupama Biztosítónál.
A biztosítótársaság szakemberei folyamatosan, hétvégeken is végzik a károk felmérését. A bejelentett károkat gyorsított ütemben, gyakran már a helyszíni szemle napján vagy az azt követő napon kifizetik, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság. A biztosító a munkatársait átcsoportosította a vihar által leginkább érintett területekre, hogy lehetővé tegye a még gördülékenyebb és gyorsabb ügyintézést. A Groupama Biztosító hatékonyan – többek között külön applikáció letöltését nem igénylő videós kárszemlével – tudja kezelni az ügyfelek átlagosnál nagyobb számú kárbejelentéseit.
A társaság szakemberei mindent megtesznek a károk mielőbbi kárrendezése érdekében, ilyen mennyiségű káreset esetén azonban elképzelhető, hogy nem tudnak azonnal elvégezni valamennyi szükséges kárszemlét, ezért fontos, hogy az ügyfelek a károk helyreállításának megkezdése előtt készítsenek fotókat a károkról, mely nagy segítséget jelent a későbbi kárügyintézés során.