Pénzcentrum • 2021. január 20. 22:06
Ismeretlen csalók az MVM Next (korábbi nevén NKM Energia) nevében - számla elkészülésére hivatkozva - félrevezető e-mailekkel vették célba a magyarországi internethasználók széles körét - írta honlapján a közműcég.
E-számla befizetése vagy személyes adatai megadása során mindig legyen elővigyázatos! - tanácsolják ügyfeleiknek. Célszerű figyelmesen elolvasni a kapott e-mailt, és ha az abban szereplő adatok nem pontosak, vagy a levél helyesírási hibákat tartalmaz, illetve ha magyartalan, online programmal fordított (például ékezet nélküli) mondatokat találunk benne, ne adjuk meg személyes vagy banki adatainkat! Ha olyan hivatkozást találunk a levélben, amelynek a nevében nem a megszokott cím szerepel, ne is kattintsunk rá!
A cég arra kéri ügyfeleit, ellenőrizzék, hogy a megszokott időszakban érkezett-e a számlaértesítés, és a számla összege megfelel-e a fogyasztás alapján vártnak. Az MVM minden esetben pdf-formátumban csatolja az e-számlát a számlaértesítő üzenethez. Mindig célszerű ellenőrizni, hogy a pdf-számla valóban a saját nevünkre, felhasználási helyünkre szól-e, és a megfelelő időszakra állították-e ki.
Gázszámla és villanyszámla esetén is az MVM Next online ügyfélszolgálat a feladó e-mailben megjelenített neve, bár ezt a csalók leutánozhatják. Fontos viszont a megjelenített e-mail cím mögötti tényleges e-mail-cím (amely egyes levelezőrendszerek a kurzor odaillesztésére jelenítenek meg), azaz az vagy a , mert ennek nehezebb a meghamisítása.
- hívják fel a figyelmet. Ugyancsak adathalász-kísérlet, ha olyan ügyfél kap számlát, aki nem az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. (korábban NKM Energia Zrt.) ügyfele. Az adathalász-eseményeket az adathalasz@mvm.hu e-mail-címen át lehet jelezni a közműcég felé, akár ügyfele valaki a vállalatnak, akár nem.