Népszava • 2020. július 14. 10:01
Több intézményvezető elismerte, hogy a hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció - írja a Népszava.
Több intézményvezető elismerte a lapnak, hogy a hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció. Hiába van több vonala is az intézményeknek, a szisztéma olyan, hogyha a központos az egyiken a beszél, akkor a többi hívónak a rendszer nem foglaltat jelez, hanem csöng a végtelenségig, mintha senki sem ülne a vonal másik végén.
De van olyan intézmény is, ahol azért nem veszik fel a telefont, mert egyszerűen nincs annyi ember, aki fogadni tudná a hívásokat. Itt megmérték, hogy a betegek átlagosan fél-másfél perc után elunják a várakozást, és leteszik a telefont.
Más rendelőkben arra panaszkodnak, hogy egész nap cseng a telefon, és hiába kapdossák fel azt mindannyiszor, nem győzik.