Pénzcentrum • 2020. január 15. 21:00
Az első három negyedév eredményei alapján a 2019-es esztendő meglehetősen sikeres év volt a magyar biztosítók számára. Az időszak során körülbelül 11 százalékkal nőtt a szektor díjbevétele, ami az év végére valószínűsíthetően átlépte 1100 milliárd forintot - mondta Erdős Mihály, a Magyar Biztosítók Szövetségének elnökhelyettese.
A nyugdíjbiztosítások növekedése töretlen volt, de a kockázati biztosítások is valószínűleg jelentős növekedést tudtak felmutatni a teljes évre vonatkozóan. A biztosítási szektor kiváló indikátora a gazdaság irányának, így a vállalatbiztosításoknál a megemelkedett beruházásoknak is látszódott a hatása.
Egyedi hatásnak tekinthető a tavalyi év növekedésében a kgfb-piac növekedése, amely nagyrészt a biztosítási adónak a kgfb-díjakba való beépüléséből adódik. A negyedik negyedévre is hasonló növekedési dinamikát feltételezve nagyjából 230 milliárd forint lehet a teljes éves kgfb-díjbevétel. Az idei évben a gépjármű piacon kettős hatásra számítunk: egyrészt a nagy járműeladó cégek részéről lassulás, ugyanakkor a kormány családvédelmi programjának köszönhetően nem csak a kötelező, de a casco biztosítások iránt is növekvő kereslet várható. Az egyéb biztosítási ágak közül Erdős Mihály kiemelte: a mikrovállalkozások nagyon kevés biztosítással rendelkeznek, amiben van növekedési potenciál, másrészt az utasbiztosítások dinamikus növekedésére is számít a szektor. A lakásbiztosításoknál az ingatlanpiacok várható lassulása, valamint a minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítás megjelenése okozhat megmozdulást a piacon a 2020-as esztendőben. A nyugdíjbiztosítások az idei évben is a húzóágazata lehet az életbiztosításoknak.
A MABISZ elfogadott, változatlan stratégiai témái közé tartozik az idei évben is a digitalizáció erősítése, az ezt támogató szabályozói környezet elősegítése, a Fiatal Generációs Stratégia továbbvitele, valamint az egy éve elindított és nagy sikerrel debütáló e-kárbejelentő mind szélesebb körben történő megismertetése. A szövetség mindezek mellett igyekszik edukációs szerepét is tovább erősíteni a pénzügyi tudatosság és az öngondoskodás területén.
A szövetség nyugdíjbiztosítási kampányának videóit közel másfél millióan tekintették meg, a honlapon kialakított tájékoztató és tanácsadási oldalon pedig több mint százötvenezer látogatás történt. Az immár hagyományosnak mondható őszi Biztonság Hete rendezvénysorozatot idén negyedik alkalommal szeretné megszervezni a MABISZ az ORFK OBB-vel közösen. A tavalyi országos témahétnek több mint huszonötezer látogatója volt a helyszíneken, a YouTube-on pedig a kisfilmek megtekintőinek a száma meghaladta az 1,1 milliót.
A tavasz nagy feladata és vállalása pedig a márciusi Pénz7 rendezvény, amelyet a teljes szektor támogat, és a rendezvényeken, illetve az iskolai órákon képviselteti magát.
Az E-Kárbejelentő digitalizálta a kárbejelentést
A 2019. január elején indított E-kárbejelentő alkalmazás Magyarország egyik legnépszerűbb alkalmazása lett, amely mind a mai napig kategóriájában a TOP 10-ben szerepel - mondta Mészáros László, a MABISZ informatikai főosztályvezetője. Az alkalmazást a megjelenése óta több, mint 250 ezren töltötték le, és több, mint 7000 kárbejelentés érkezett az E-kárbejelentőn keresztül a biztosító társaságokhoz.
A két résztvevős és nem személyi sérüléses balesetek közül az év végi adatok szerint már minden 10. baleset kárrendezését a MABISZ E-kárbejelentőjén keresztül indították el.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az ügyfél-visszajelzések szerint az E-kárbejelentő applikációról a magyar felnőtt lakosság 48,4 százaléka hallott már. A kárbejelentőktől érkezett visszajelzések alapján számos javaslat beépítésre került az E-kárbejelentő rendszerébe. A felhasználók jelentős része nagy megelégedettséggel használja az alkalmazást és 82 százalék ajánlaná barátainak is. Alapvető cél, hogy egy baleset utáni, stresszes helyzetben a felek automatikusan a mobiltelefonjukhoz nyúljanak, ne pedig a papíralapú kárbejelentő és íróeszköz után kotorásszanak a kocsijukban - mondta Mészáros László.
Európai összehasonlításban is igen jó védelmet nyújtanak a hazai biztosítások
A bonus-malus rendszer szabályozása kapcsán Kerékgyártó Csaba, a MABISZ nem-életbiztosítási ágazatvezetője kihangsúlyozta, hogy a biztosítási szabályozások 90 százaléka nemzetközi szintről jön. A bonus-malus rendszerek a közlekedésbiztonság érdekében kerültek bevezetésre Európa szerte. Hazánkban 1991 óta működik a rendszer, az elmúlt 20 évben rengeteg ügyfél érte el a legmagasabb bonus fokozatot: a személygépjárművek 35 százaléka B10-es kategóriába tartozik. A bonus-maluson kívüli kártörténeti adatok figyelembe vétele igazságosabbá teszi a rendszert, egyéb díjkedvezményekre, pótdíjakra ad lehetőséget.
Mivel az ügyfelek megszerzéséért folytatott verseny erős (13 kgfb-biztosító verseng a piacon), a biztosítók díjtarifáikat eltérő kockázati profil mentén alakítják ki, jelentős díjszórással, így kijelenthető, hogy az ügyfél nagy valószínűséggel talál olyan biztosítót, amely a B/M-on kívüli kártörténeti adatokat a kárt okozó ügyfelek számára kedvezőbben veszi figyelembe. Ezt segíti a MABISZ is a honlapon működtetett összehasonlító oldallal, a Díjnavigátorral.
A hazai biztosítások, így a kgfb-biztosítások európai összehasonlításban is jó ár-érték arányt képviselnek. Széles fedezeti körrel rendelkező biztosításokról van szó, ami európai összehasonlításban is igen jó védelmet nyújt a magyar biztosítottak számára. Az EU-s tagállamok kgfb-s átlagdíjaihoz képest ráadásul a hazai átlagdíj a legalacsonyabbak közé tartozik.
A fogyasztók körülbelül 80 százaléka elégedett a kgfb-biztosítók szolgáltatásával a közvéleménykutatások több éves eredményei szerint. A kárban érintett felek körében is meglepően magas az elégedett ügyfelek aránya: vétlen ügyfeleknél közel 70 százalék, kárt okozó ügyfeleknél is közel 50 százalékos.