Blikk • 2019. június 26. 10:45
Zana József színművész, a Zana Ganxsta Zoltán édesapja a múlt héten több lépcsőfoknyit esett és megsérült - számolt be a Blikk.
Múlt héten a piacról hazafelé tartva sérült meg az ismert színész: a mozgólépcső - előzetes figyelmeztetés nélkül - kétszer is hirtelen leállt, majd újraindult, hatalmasat rántva az utasokon.
- mesélt a színész a lapnak. Ezután a mentők a Honvédkórházba szállították, ahol kiderült, komoly baja nem esett, csupán csak zúzódásokat szenvedett, ám komoly fájdalmai vannak és a korábbi gerincproblémái is kiújultak, ezért több, előre lekötött előadását is le kellett mondania.
A forgalombiztonsági osztályra már el is küldtem a kártérítési igényünket, amelyben egymillió forintot kérünk - közölte Zana József ügyvédje, dr. Lichy József.
Cikkünk megjelenés után érkezett a BKV Zrt. kiegészítése, melyet az alábbiakban változtatás nélkül közlünk:
A napokban egyes médiafelületeken nagy hírverést kapott Zana József úr balesete, amit a Dózsa György úti mozgólépcsőn szenvedett el. Bízunk utasunk mielőbbi felépülésében, viszont Zana úr valótlan állításain nem tudunk, és nem is kívánunk átlépni. A hírekben olvasható, hallható beszámolókkal ellentétben az eset - amit a kamerafelvételek is maximálisan bizonyítanak - az alábbiak szerint történt:
Utasunk a metrószerelvényből kiszállva a mozgólépcsőhöz ment, amire úgy szállt fel, hogy mindkét kezében tartott valamit, ami zavarhatta az optimális kapaszkodásban, sőt megakadályozta azt.
A mozgólépcső a vonat beérkezésekor tartalék üzemmódban működött, majd, amikor utasok közelítettek a berendezéshez, az az üzemi sebességre állt át. Zana úr a 12. utas volt, aki a mozgólépcsőre lépett, ami akkor már egyértelműen üzemi sebességgel járt. Fontos kiemelni azt is, hogy a mozgólépcső a cikkben említettekkel ellentétben nem gyorsított, lassított, vagy állt meg a baleset előtt.
Zana úr rálépett a mozgólépcsőre, kezében a két csomaggal és a mozgólépcső bal gumikorlátjára támaszkodott. Utasunk nekidőlt a gumikorlátnak, majd szinte azonnal elveszítette az egyensúlyát, és hátraesett. A baleset után a mozgólépcsőt az esés után kb. 10 mp múlva az utasok leállították.
A felvételek alapján a balesetet tehát nem a mozgólépcső bizonytalan működése okozta, hanem az utas egyértelmű egyensúlyvesztése.
A BKV Zrt.-nek mint felelős közlekedési vállalatnak elsődleges feladata az utas- és forgalombiztonságot maximálisan kiszolgáló szakszerű üzemeltetés. Amennyiben a mozgólépcső hibás üzemeléséről tudomásunk lett volna, azonnal kivontuk volna a forgalomból a hiba elhárításáig. Így az a felvetés, miszerint a mozgólépcső hibásan üzemelt, és a hibás üzemelésből eredő utasbaleset csak idő kérdése volt, teljességgel hamis és félrevezető.
A tények ismerete ellenére, amennyiben Zana úr jogi útra terelné az ügyet, peres eljárás esetén a BKV Zrt. a rendelkezésre álló bizonyítékokat felhasználva fogja megvédeni a jó hírnévhez való jogát, valamint igazolni a balesetben való vétlenségét.
A napokban egyes médiafelületeken nagy hírverést kapott Zana József úr balesete, amit a Dózsa György úti mozgólépcsőn szenvedett el. Bízunk utasunk mielőbbi felépülésében, viszont Zana úr valótlan állításain nem tudunk, és nem is kívánunk átlépni.
A hírekben olvasható, hallható beszámolókkal ellentétben az eset - amit a kamerafelvételek is maximálisan bizonyítanak - az alábbiak szerint történt:
Utasunk a metrószerelvényből kiszállva a mozgólépcsőhöz ment, amire úgy szállt fel, hogy mindkét kezében tartott valamit, ami zavarhatta az optimális kapaszkodásban, sőt megakadályozta azt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A mozgólépcső a vonat beérkezésekor tartalék üzemmódban működött, majd, amikor utasok közelítettek a berendezéshez, az az üzemi sebességre állt át. Zana úr a 12. utas volt, aki a mozgólépcsőre lépett, ami akkor már egyértelműen üzemi sebességgel járt. Fontos kiemelni azt is, hogy a mozgólépcső a cikkben említettekkel ellentétben nem gyorsított, lassított, vagy állt meg a baleset előtt.
Zana úr rálépett a mozgólépcsőre, kezében a két csomaggal és a mozgólépcső bal gumikorlátjára támaszkodott. Utasunk nekidőlt a gumikorlátnak, majd szinte azonnal elveszítette az egyensúlyát, és hátraesett. A baleset után a mozgólépcsőt az esés után kb. 10 mp múlva az utasok leállították.
A felvételek alapján a balesetet tehát nem a mozgólépcső bizonytalan működése okozta, hanem az utas egyértelmű egyensúlyvesztése.
A BKV Zrt.-nek mint felelős közlekedési vállalatnak elsődleges feladata az utas- és forgalombiztonságot maximálisan kiszolgáló szakszerű üzemeltetés. Amennyiben a mozgólépcső hibás üzemeléséről tudomásunk lett volna, azonnal kivontuk volna a forgalomból a hiba elhárításáig. Így az a felvetés, miszerint a mozgólépcső hibásan üzemelt, és a hibás üzemelésből eredő utasbaleset csak idő kérdése volt, teljességgel hamis és félrevezető.
A napokban egyes médiafelületeken nagy hírverést kapott Zana József úr balesete, amit a Dózsa György úti mozgólépcsőn szenvedett el. Bízunk utasunk mielőbbi felépülésében, viszont Zana úr valótlan állításain nem tudunk, és nem is kívánunk átlépni.
A hírekben olvasható, hallható beszámolókkal ellentétben az eset - amit a kamerafelvételek is maximálisan bizonyítanak - az alábbiak szerint történt:
Utasunk a metrószerelvényből kiszállva a mozgólépcsőhöz ment, amire úgy szállt fel, hogy mindkét kezében tartott valamit, ami zavarhatta az optimális kapaszkodásban, sőt megakadályozta azt.
A mozgólépcső a vonat beérkezésekor tartalék üzemmódban működött, majd, amikor utasok közelítettek a berendezéshez, az az üzemi sebességre állt át. Zana úr a 12. utas volt, aki a mozgólépcsőre lépett, ami akkor már egyértelműen üzemi sebességgel járt. Fontos kiemelni azt is, hogy a mozgólépcső a cikkben említettekkel ellentétben nem gyorsított, lassított, vagy állt meg a baleset előtt.
Zana úr rálépett a mozgólépcsőre, kezében a két csomaggal és a mozgólépcső bal gumikorlátjára támaszkodott. Utasunk nekidőlt a gumikorlátnak, majd szinte azonnal elveszítette az egyensúlyát, és hátraesett. A baleset után a mozgólépcsőt az esés után kb. 10 mp múlva az utasok leállították.
A felvételek alapján a balesetet tehát nem a mozgólépcső bizonytalan működése okozta, hanem az utas egyértelmű egyensúlyvesztése.
A BKV Zrt.-nek mint felelős közlekedési vállalatnak elsődleges feladata az utas- és forgalombiztonságot maximálisan kiszolgáló szakszerű üzemeltetés. Amennyiben a mozgólépcső hibás üzemeléséről tudomásunk lett volna, azonnal kivontuk volna a forgalomból a hiba elhárításáig. Így az a felvetés, miszerint a mozgólépcső hibásan üzemelt, és a hibás üzemelésből eredő utasbaleset csak idő kérdése volt, teljességgel hamis és félrevezető.