Pénzcentrum • 2018. augusztus 21. 16:50
Csalók vadásznak NAV ügyfelek adataira, egy látszólag hivatalosnak tűnő e-mail segítségével. A hatóság felhívja az ügyfelek figyelmét, hogy soha nem kérnek e-mailen bankszámlára, vagy bankkártyára vonatkozó bizalmas adatot, értesítési gyakorlata merőben eltér a csalók módszerétől! A hivatal ügyfélkapun keresztül, illetve postán, adószámla-kivonaton értesíti az adózókat, ha túlfizetésük van.
Gyanús e-mail-re bukkantunk szerkesztőségünk levelezőfiókjában, melyet látszólag a Nemzeti Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (NAV) küldött számunkra. A levél feladója a no.replys2@post.nav.gov.hu volt, ami első ránézésre egy hivatalos cím, azonban a küldemény további része tele van magyartalan mondatokkal, összefüggéstelen mondatszerkezetekkel, valamint értelmezhetetlen helyesírási hibákkal:
Mindez pedig arra enged következtetni, hogy a szöveges rész egy robot által generált/fordított szöveg, ami csak azért jött létre, hogy
A csalók leveléről a Pénzcentrum értesítette a NAV sajtóosztályát, aminek hatására a hatóság hivatalos közösségi oldalán is közzétette az üzenetet:
A NAV tájékoztatása szerint a hatóság soha nem kér e-mailen bankszámlára, vagy bankkártyára vonatkozó bizalmas adatot, értesítési gyakorlata merőben eltér a csalók módszerétől! A hivatal ügyfélkapun keresztül, illetve postán, adószámla-kivonaton értesíti az adózókat, ha túlfizetésük van.