Pénzcentrum • 2018. február 25. 13:00
Az elmúlt napokban több hír is megjelent arról, hogy milyen rossz állapotban van az M1-es autópálya, vannak szakaszok, ahol méterenként követik egymást a hatalmas kátyúk. Megnéztük, hogy milyen lehetőségei vannak, aki kifejezetten kátyúkárra szeretne biztosítást kötni.
Hétfőn számolta össze a Kisalföld olvasója, hogy 163 nagyobb kátyú színesíti a közlekedést az M1-es autópályán Győr és Budapest között. Az Index pedig pénteken, videós tudósítással jelentkezett a helyszínről, amelynek segítségével bárki meggyőződhetett róla, hogy a helyzet kritikus. A lap riportja szerint az út állapota nem meglepő, hisz a kilencvenes évek óta gyakorlatilag nem nyúltak a pályatesthez, azóta pedig megnégyszereződött rajta a forgalom, naponta 80 ezer autó és teherautó közlekedik rajta.
Az Index megkereste a Magyar Közút Nonprofit Zrt-t, akik úgy tájékoztatták a portált, hogy nagyobb felújítást 2021-ig nem terveznek, így várhatóan a helyzet sem fog sokat javulni addig az autópályán. Zach Dániel, a Totalcar.hu újságírója a videóban elmondja, hogyha valakinek a gépjárműve kátyú miatt megsérül, akkor bejelentheti kárigényét a cég honlapján.
Zach Dániel azt is megemlítette a videóban, hogy lehetőség van olyan mini-Casco biztosítást kötni, mely megtéríti a kátyúkárokat. Ezzel kapcsolatban néztünk körbe az egyik legnépszerűbb online biztosításközvetítő oldalon, a Netrisken, hogy milyen ajánlatok között választhatunk.
Kalkuláltunk, 1800 forint évente
A kalkulációnkat a tavalyi év legnépszerűbb új autójára, a Suzuki Vitarára (egészen pontosan az 1,4T GLX) modellre végeztük el a következő adatokkal:
Az üzembentartó (aki egyben a tulajdonos is) egy 1978-ban született budapesti férfi,
- bónuszkategóriája A0-ás,
- az autót nem használja tartósan külföldön,
- nincs cascója,
- a kötelezője az Allianznál van és
- hajlandó emailen keresztül kommunikálni a biztosítóval.
A kiegészítő biztosítások igényfelmérésénél csak a kátyúkárt jelöltük meg, így két olyan eredménye lett a díjszámításunknak, mely fedezi a kátyúkárokat. Fontos kiemelni, hogy egy mini-Casco jellegű biztosításnál a biztosítóknak sokkal szabadabb kezük van a szolgáltatások összeállításánál, mint például egy kötelező biztosításnál, így itt még fontosabb, hogy szerződés előtt olvassuk el a feltételeket és értsük meg, hogy pontosan mire is kötünk biztosítást.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A KÖBE Defekt- Gumiabroncs-, Kátyúkár-, és Fényszórókár biztosítása éves szinten 1 825 forintba kerül a fenti beviteli adatok mellett, ám fontos figyelembe venni, hogy ennek fejében
- kátyúkárra 30 ezer forintig,
- váratlan defekt esetén 3 000 forintig,
- kavicsfelverődés okozta fényszórókár esetén pedig szintén 3 ezer forintig
térít a biztosító. A biztosításnak viszont nincs önrésze, ez pedig sok esetben csökkentheti az általunk fizetett költségeket. A biztosítást nem lehet online, csak csekken befizetni és érthető okokból csak éves díjfizetési gyakoriság választható.
A másik lehetőségünk a Netrisken az AEGON All-In Kátyúkár biztosítása, amely 5700 forintba kerül és szintén 30 ezer forintig nyújt védelmet kátyúkár esetén, ám ebben az esetben még 10 százalék önrészt is meg kell fizetnünk. Ha ezt a csomagot választjuk, akkor szintén csak éves díjfizetési ütemet választhatunk, a díjat viszont nem csekken, hanem banki átutalással kell rendezni.
Fontos megemlíteni, hogy a harmincezer forintos biztosítási összegből adódóan bőven előfordulhat olyan eset, hogy a biztosítás nem téríti meg a teljes kárunkat, ilyenkor a maradékot saját zsebből kell fizetni, valamint azt is fontos tudni, hogy egy ilyen típusú biztosítás nem, vagy csak nagyon kis mértékben helyettesít egy széles körű cascót.