Pénzcentrum/MTI • 2016. június 30. 12:03
Az utasbiztosítások alapján a tavaly nyári különböző káreseményekre 21,9 millió forintot fizetett ki a K&H Biztosító, az átlagos kárösszeg 87 ezer forint volt - közölte a biztosító társaság.
Az Európán kívüli országokban gyakori az olyan nem kívánt esemény, mint a gyomorrontás, amely pár napos kórházi kezeléshez vezet, ezek átlagos költségei pedig 156 ezer forinttól akár 931 ezer forintos (500-3000 eurós) nagyságúak lehetnek.
A biztosítási piacon belül az utasbiztosítási szegmens növekvő tendenciát mutat, miután a lakosság egyre többet költ bel- és külföldi utazásokra. A külföldi utazás során az utasbiztosításokkal pár ezer forintért elkerülhetik az utasok a bosszúságokat, vagy egy komolyabb baleset esetén a több százezer forintos vagy milliós kiadást - idézik Kaszab Attilát, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettesét, a biztosító társaság nem-életbiztosítási vezetőjét.
A K&H Biztosító felmérése szerint a legtöbb utazó a poggyász, az értéktárgyak, az iratok elvesztése, sérülése miatt aggódik. A betegség vagy baleset miatti kórházi ellátás csak a negyedik helyezést érte el a káresemények listáján, a válaszadók mintegy 15 százaléka fél az ilyen esetek bekövetkeztétől.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A szakember elmondta: az egyedi utasbiztosítások 70 százalékát kötik meg az ügyfelek a K&H internetes felületén. A biztosító adatai szerint az utazók 13 százaléka az utazás napján köti meg online a biztosítást, míg 34 százalék az utazás előtt egy nappal gondoskodik róla, az igénybe vehető extra szolgáltatások közül pedig még mindig a gépjármű assistance a legnépszerűbb.