Pénzcentrum • 2016. június 3. 14:07
A netbankon keresztül kötött biztosítások kényelmesek, azonban a bank és a biztosító között nem mindig teljes az összhang az ügyintézéskor. Egy olvasónk jelezte, hogy hiába kötötte meg netbankon keresztül, kényelmesen az utasbiztosítását, még a bankfiók többszöri meglátogatása után sem tudták az ügyét elintézni és a biztosító ügyfélszolgálatán sem tudnak neki segíteni, a két szolgáltató ráadásul egymásra mutogat.
Az OTP reagált cikkünkre, levelükben hangsúlyozták, hogy az olvasónk esete egyedi és a lemondást, illetve az igazolás kiadását is lehetséges a bankfiókokban intézni személyesen.
Egy érdekes problémával keresett meg minket egy olvasónk, az OTP netbankján keresztül kötött állandó védelmet adó utasbiztosítást, amelyről igazolást szeretett volna kérni, ezt azonban sem a Groupama, sem az OTP nem tudta neki kiállítani. Mivel erre mindenképp szüksége lenne,ezért úgy döntött, hogy felmondja a biztosítást. Ez azonban nehezebbnek bizonyult, mint gondolta volna, ugyanis a bank és a biztosító is a másik félhez fordítja, amikor felmondaná a szolgáltatást. Megkerestük az érintett szolgáltatókat, hogy hol intézhetjük a biztosítással kapcsolatos ügyeket.
Kihez forduljunk ilyenkor?
Alapvetően egy biztosítási termékről van szó (még akkor is, ha netbankon keresztül kötöttük), így logikusnak tűnhet, hogy a biztosítóhoz fordulunk. A Groupama Pénzcentrumnak küldött tájékoztatásából azonban kiderül, hogy ezt a speciális terméket kizárólag az OTP-nél érhetjük el, így az ezzel kapcsolatos ügyintézés is a bank dolga. Az OTP ezzel összhangban az alábbi választ küldte a Pénzcentrumnak:
A válasz alapján kiderül: ennél a speciális terméknél a bank tud tájékoztatást adni és a meglévő termék esetében is náluk van lehetőség ügyintézésre, akár az igazolás kiadásáról, akár a biztosítás felmondásáról van szó. Olvasónknak azonban többszöri telefonos megkeresés és fióklátogatás után sem tudtak segíteni, minden esetben a biztosító felkeresését javasolták. Mivel a biztosító telefonos ügyfélszolgálatán a bankhoz irányították, amikor elmondta problémáját, ezért
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Azt egyébként érdemes megjegyezni, hogy valamilyen megoldás valószínűleg adódik arra, hogy lemondja a szolgáltatást, illetve nem tömegeket érint a fent leírt bentragadás. Ennek köszönhetően viszont előfordulhat, hogy az olvasónk mivel nem tudja lemondani a biztosítását, ezért további díjakat fizet ki, anélkül, hogy valójában szüksége lenne arra.
Mit tehetünk ennek elkerülésére?
- Ha online vásárolunk biztosítást (vagy egyéb banki terméket), akkor már a megkötéskor bizonyosodjunk meg róla, hogy kapunk e-mailes visszajelzést, de legalább az erről szóló netbankos dokumentumot őrizzük meg. Ilyenkor ugyanis ezzel tudjuk bizonyítani, hogy valóban kötöttünk biztosítást, illetve ezen található az ajánlatszám is, ami az ügyintézéshez elengedhetetlen.
- Ha nincs meg a kötvényünk, akkor lehetőségünk van a kötvény újragyártását kérni, de ezért a biztosító díjat számíthat fel. Ezzel viszont már valószínűleg a fiókban is gördülékenyebb lehet az ügyintézés.
- Van olyan netbank, amely eltárolja a megkötött biztosításokat, innen pedig lekérhetjük azok adatait, akár a kötvény (ismételt) letöltésére is lehetőség adódhat.
- Ritka eset, hogy az online szerződéskötés dokumentumait csak postán kapjuk meg, ilyenkor viszont elengedhetetlen, hogy olyan címet adjunk meg, amin valóban elérhetők vagyunk.