Pénzcentrum • 2015. december 7. 13:00
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 18 millió forintos felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosító Zrt.-re, ugyanis egyes életbiztosításoknál az adminisztrációs díj levonása, illetve a konstrukciókhoz kötődő tartalékolást illetően nem minden esetben a szerződési feltételeknek megfelelően járt el - derül ki az MNB közleményéből.
Életbiztosításai esetében a biztosító számos szerződésénél nem volt képes megadni ügyfeleinek a szerződésük létrejöttéhez vagy megszűnéséhez kapcsolódó, illetve a rendszeresen, évente teljesítendő, jogszabályban előírt tájékoztatásokat, valamint azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan vagy éppen késedelmesen teljesítette. Előfordult, hogy a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott az ügyfeleknek az életbiztosításokhoz kapcsolódó visszavásárlási jogokról is.
A feltárt jogsértések miatt az MNB 18 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra, és kötelezte arra, hogy mindenkor a jogszabályoknak megfelelően működjön. A jegybank határozatában 2016. március 31-ig adott határidőt a biztosítónak arra, hogy írásban adjon tájékoztatást a jogsértések megszüntetésére vonatkozóan megtett intézkedéseiről. Az MNB megállapításai szerint ugyanakkor a biztosító alapvetően jogszabályszerűen tevékenykedik.