Borsonline • 2015. április 28. 10:30
Érdekes történetről számolt be az a nő, aki hosszú utazásából hazatérve a reptéren a poggyászok átvétele után szembesült azzal, hogy a bőröndje megsérült és több értéktárgy is hiányzik a belőle, a biztosító azonban csak a bőrönd árát téríti meg - írja a Bors.
A pórul járt utas a repülőtéren észlelte bőröndjének megrongálódását, ezt azonnal jelentette. Ekkor csak egy külső felmérés történt, ezért csak haza érkezve látta az igazi problémát, a kerekek helyén is sérült a bőrönd, ott nyitva volt a cipzár és természetesen hiányzott néhány értéktárgy is a csomagból. A meglopott utasnak volt biztosítása, azonban az csak arra terjedt ki, hogy a bőrönd árát visszakapja. A poggyász hiányzó tárgyai után csak a repülőtársaság fizet kártérítést.
Kattints! Így lopják szét a bőröndödet a reptéren + videó
A MABISZ a következőket tanácsolja az ilyen esetek elkerülésé érdekében:
A légi közlekedés esetében feladott poggyászt a légitársaság felelős őrzésre veszi át. Ha a poggyászunkkal mégis valamilyen probléma (sérülés, eltűnés) adódna, a légitársaság fuvarozói felelőssége lép életbe.
- Mindig olvassuk át a biztosítási szerződést, mert csak így derülhet ki, hogy az megfelel-e az elvárásainknak.
- Már a tranzitban ellenőrizzük a csomagunkat, s ha bármilyen sérülést észlelünk, még ott a helyszínen nézzük át a bőrönd tartalmát is, és vetessünk fel jegyzőkönyvet. ( Ha ezt elmulasztottuk volna, még további három nap áll rendelkezésünkre a kár bejelentésére.)
- Lehetőség szerint fóliáztassuk a bőröndöt/csomagot. Különösen ajánlott ez a megoldás, ha többszöri átszállással, hosszabb utazásra indulunk.