Egyre több balesetet okoznak a bringások, de ki fizeti ilyenkor a kárt?

Pénzcentrum2014. november 6. 18:00

Az elmúlt években a fővárosban is jelentősen növekedett a kerékpáron közlekedők száma, és ennek megfelelően folyamatosan nő a biciklis balesetek száma is. 2013-ban a kerékpárosok által okozott személyi sérüléses balesetek száma már kétezer fölé került. A gépjárművekkel ellentétben a kerékpárokra nem kötelező felelősségbiztosítást kötni, noha a járművel okozott kár mértéke könnyen elérheti a milliós nagyságrendet is.

Míg 2011-ben Budapesten a megkérdezetteknek még csak 13 százaléka számított kerékpárral közlekedőnek (két héten belül legalább egyszer nyeregbe ült), 2013-ra ez az arány 17 százalékra emelkedett. A Magyar Kerékpárosklub adataiból az is kiderül, hogy eközben országos szinten már évek óta 40 százalék körüli szinten tartózkodik ez az arány.

Az Eurostat korábban publikált felmérésében a 25 uniós tagállam közül Hollandia után (31 százalék) Magyarországon nevezték meg a legtöbben, 19,1 százaléknyian a legfőbb közlekedési eszközükként a kerékpárt.

A kerékpárral közlekedők számának növekedésével sajnos az okozott balesetek száma is gyors növekedésnek indult. A KSH adatsora szerint

2013-ra kétezer fölé nőtt a kerékpárral okozott személyi sérüléses balesetek száma, ami két év alatt több mint 12 százalékos növekedést jelent.

A kevésbé súlyos következményekkel járó káresetek száma pedig a fenti érték sokszorosa lehet.

Különösen a személyi sérüléssel járó esetekben van komoly esély arra, hogy a kárérték eléri a milliós nagyságrendet. Ugyanakkor míg például két autó ütközésekor a vétlen károsult biztos lehet abban, hogy a hibás fél biztosítója rendezi a kárát, a kerékpárosok esetében legtöbbször a károkozónak saját magának kell a zsebébe nyúlnia. Kérdés, hogy egy nagyobb összeget is tud-e fedezni a vagyonából

- hangsúlyozza Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Akár milliós kártérítést is nyújthat a biciklis kötelező

A kötelezőkampány most lehetőséget kínál arra, hogy ez a hiányosság a figyelem középpontjába kerülhessen. A kerékpárosok jelentős részének háztartásában ugyanis van gépkocsi is: míg vidéken ez az arány 44 százalék, addig Budapesten a 70 százalékot is eléri.

Az autósok a kötelezőváltáskor számtalan kiegészítő biztosítással találkozhattak már (minicasco, lopásbiztosítás, assistance, stb.), ám az autó kötelezőjével együtt megköthető, az egész családra egységesen érvényes kerékpáros felelősségbiztosítás kgfb-kampányban elsőként a Genertelnél jelent meg az idén. Az ezer forint alatt köthető biztosítás - ha természetes személy a szerződő - rajta kívül a vele egy háztartásban élő valamennyi közeli hozzátartozóra, így a gyerekekre is kiterjed, bármilyen kerékpár használata (így például a Bubi is) beletartozik a fedezeti körbe. Noha évente csak egy kár térítésére használható fel, esetenként akár milliós kártérítésre is lehetőséget nyújt.

Címkék:
biztosítás, utazás, KGFB, baleset, bicikli, bubi bicikli,