Pénzcentrum • 2014. július 22. 15:47
50 milliós bírságot kapott a GVH-tól a Netrisk biztosítási alkusz. Korábbi, kötelező gépjármű-feleősségbiztosítási kampánya során valótlanul állította többek között azt, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani. A cég várhatóan felülvizsgálati kérelemmel fordul a bírósághoz.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. (Netrisk) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során, ezért a hivatal 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A vállalkozás 2012. november 1. és 2012. november 30. között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szolgáltatásainak népszerűsítése során azt állította, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani, azonban nem nyújtott be olyan bizonyítékot, amely igazolta volna ezt az állítást. A GVH megállapítása szerint a jövőbeni árakra vonatkozóan nem lehet kategorikus állítást megfogalmazni, hiszen egy versengő piacon sohasem zárható ki az, hogy egy versenytárs vagy új piacra lépő nem megy a versenytársai alá.
A vállalkozás a hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy "igazán jó ajánlatokat" és az "igazán olcsó kötelezőt" a Netrisk.hu weboldalán találja meg. A GVH megítélése szerint mindkét állításnak az az üzenete a fogyasztók számára, hogy a versenytársakhoz képest jobb ajánlatokat talál a fogyasztó a Netrisknél, így ezek piacelsőségi állításoknak minősülnek. A vállalkozás ebben az esetben sem igazolta az állításának megalapozottságát. A Netrisk azt állította, hogy minden ajánlat elérhető a honlapján, azonban a vállalkozás nem közvetíthette valamennyi, a magyar piacon elérhető biztosítást. Ennek értelmében a legalacsonyabb árra vonatkozó piacelsőségi állítása sem megalapozott, ugyanis a fogyasztók a Netrisken keresztül nem elérhető kedvezményekkel lehetséges, hogy nagyobb kedvezményben részesültek volna.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Netrisk.hu kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosbító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a Netrisk az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint korábban hasonló jogsértést állapított meg a GVH a vállalkozással szemben.