Pénzcentrum • 2012. június 14. 16:06
Még mindig nem veszik a biztosításokat az emberek, el kell adni, amihez üzletkötő kell - mondta Bartók János, Aviva életbiztosító Zrt. elnök-vezérigazgató. Egy rendesen kiképzett üzletkötő a megfelelő terméket tuja eladni a megfelelő embereknek. Azoknak, akik egyre kevésbé hajlandóak vagy tudnak nyugdíjas korukra vagy egyéb hosszú távú céljaikra félretenni. A Mindennapi Pénzügyeink konferencián a biztosítási piac szereplői beszélgettek a szektor legnagyobb problémáiról.
Nincs fizetőképes kereslet a biztosítások iránt - véli Csonka István, Groupama garancia Biztosító Zrt. értékesítés és marketing vezérigazgató. A fizetőkés kereslet hiánya ellenére nagy az érdeklődés a biztosítások iránt, egyre inkább gondolja úgy a magyar lakosság, hogy érdemes hosszútávon, akár biztosítással gondoskodni a nyugdíjas évekről - mondta Sallai Linda, a CIG Pannonia Életbiztosító Nyrt. termékfejlesztési igazgatója.
Jelenleg a rövidtávú gondolkodás határozza meg a magyarok megtakarításokhoz való hozzáállását. Nincs még kultúrája a hasonló megtakarításoknak Magyarországon, a TBSZ által kínált 3-5 éves időtávot nem is lehet hosszú távnak nevezni. Így az emberek felé küldött üzenet is rossz a hosszú távú öngondoskodásról mondta Pandurics Anett, Magyar Posta Biztosító Zrt., elnök-vezérigazgatója.
Erre vigyázz, mielőtt unit-linked biztosítást kötsz
Milyen biztosításra van szükség?
A hosszú távú öngondoskodást erősítené, ha átláthatóbbak lennének a termékek. Sokan csak egyszerű kockázati biztosítást várnak, míg a legtöbb biztosító elnevezi termékeit, "Családi védőháló" vagy valami hasonlóra, miközben az ügyfeleknek csak arra lenne szüksége, hogy tudják, ha "meghalok, fizet". Ilyen egyszerű elnevezés jelenleg nincs, pedig szüksége lenne rá az embereknek. Fontos, hogy az ügyfél értse, hogy miről szól és egyszerű legyen. Ilyen lenne a "meghalok, és fizet" biztosítás- mondta Bartók. A unit -linked biztosítások esetén is lehetőség lenne, hasonló egyszerűsítésekre.
A biztosításokról azt kell tudni, hogy szolgáltatások árai más- más minőségű terméket takarnak. Nem kell mindenkinek a legjobb legdrágább terméket eladni, valakinek sokkal egyszerűbb pénzeszközre van szüksége - véli Bartók. Itt van a legnagyobb felelőssége a közvetítőknek, hogy a megfelelő terméket értékesítsék a megfelelő ügyfeleknek.