Pénzcentrum • 2011. november 10. 05:24
Nem érdemes kényelmesen hátradőlniük a kötelező biztosítási kampányban azoknak sem, akik 2010. január 1. után kötöttek először biztosítást. Nekik is megéri már most kiválasztaniuk a számukra legmegfelelőbb díjat kínáló társaságot, és szerződést is kötni a későbbi fordulónappal.
Nem érdemes kényelmesen hátradőlniük a kötelező biztosítási kampányban azoknak sem, akik 2010. január 1. után kötöttek először biztosítást. Nekik is megéri már most kiválasztaniuk a számukra legmegfelelőbb díjat kínáló társaságot, és szerződést is kötni a későbbi fordulónappal.
Nem érdemes kényelmesen hátradőlniük a kötelező biztosítási kampányban azoknak sem, akik 2010. január 1. után kötöttek először biztosítást, már most megéri kiválasztaniuk a számukra legmegfelelőbb díjat kínáló társaságot. Lehetőségük van arra is, hogy akár a szerződést is megkössék a biztosítás évfordulójára - például 2012. március 1-re -, mivel a meghirdetett díj már nem fog változni. A korai szerződéskötés előnye, hogy az érintett autósok is érvényesíthetik a kármentességi kedvezményt akkor is, ha a biztosítási évfordulóig esetleg kárt okoznának.
Lehetőségük van arra is, hogy akár a szerződést is megkössék a biztosítás évfordulójára - például 2012. március 1-re -, mivel a meghirdetett díj már nem fog változni. A korai szerződéskötés előnye, hogy az érintett autósok is érvényesíthetik a kármentességi kedvezményt akkor is, ha a biztosítási évfordulóig esetleg kárt okoznának.
Ugyan 2010-től megszűnt az egységes biztosítási évforduló, így alapesetben azok módosíthatják a szerződésüket az év végén, akiknek január 1-re esik az évfordulójuk, azok is aktívan részt vehetnek a kötelező kampányban, akik év közben vásároltak új autót, vagy jegyeztek be üzembentartót a forgalmiba.
Azért is érdemes a mostani kampányban megkötniük a szerződésüket az év közben váltóknak is, mert a tapasztalatok szerint később sokan elfelejtik, hogy át kellene nézniük a biztosítási ajánlatokat. Annak ellenére, hogy a biztosítóknak az évforduló előtt legalább 50 nappal értesíteniük kell az ügyfeleket a forduló napjáról, illetve a következő időszakra ajánlott díjról. Az év közben biztosítót váltóknak azt is tudniuk kell, hogy esetükben a társaságoknak nem kell lekérniük a kárelőzmény-besorolást, vagyis azt az ügyfélnek vagy az eljáró alkuszcégnek kell beszereznie.
Az évközi kötelező biztosítás felmondása esetében ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a kampány idején, vagyis az évforduló előtt 30 nappal írásban és megfelelő tartalommal kell felmondani a korábbi szerződést. Amennyiben az évközi kötelező biztosítási szerződéssel rendelkező ügyfél nem kíván váltani, akkor újabb 1 évre automatikusan meghosszabbodik a szerződése.
Többszörös árat kell fizetni, ha nem rendezzük időben a díjat
Minden évközi évfordulós váltás esetén fontos, hogy a biztosításunk folyamatosan rendezve legyen, illetve a szerződéskötés alkalmával ne fussunk ki a 45 napos halasztott díjfizetési türelmi időből. Késedelmes fizetés esetén a nem rendezett időszakra a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által megállapított fedezetlenségi díjat kell megfizetnünk, amelynek mértéke többszöröse lehet a kgfb-díjaknak, személygépkocsik esetén például - teljesítménytől függően - naponta 270-560 forint. A hatályos szabályozás szerint késedelmes fizetés esetén akár kamatot is kiróhatnak a biztosítók.
Fontos még tudni, hogy a kötelező biztosítási díj befizetése minden esetben az ügyfél feladata, még abban az esetben is, ha a biztosító nem küld csekket, díjbekérőt a részére, akár a türelmi idő leteltével sem.
Közös megegyezéssel is lehet év közben módosítani
A múlt év eleji törvénymódosítás azt is lehetővé tette, hogy akkor is lehessen év közben biztosítót váltani, ha az ügyfél és a társaság közös megegyezéssel felbontják a szerződést. Ebben az esetben azonban a gépkocsi üzemben tartójának a korábbi szerződés felmondásának napján új biztosítást kell kötnie. Ha ezt mégsem teszi meg, akkor a kötelező biztosítás nélküli időszakra szintén fedezetlenségi díjat kell fizetni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Motoros trükk: sokan minden télre ideiglenes kivonják a forgalomból a járművüket
A kötelező biztosítást csak a forgalomban lévő gépjármű üzemben tartójának kell fizetnie. Emiatt eddig főként a motorosok úgy csökkentették kötelező biztosítási díjaikat, hogy a téli időszakra ideiglenesen kivonatták a forgalomból a járműveiket. Ezt legalább 2, de maximum 6 hónapra lehet kérelmezni. Az ideiglenes forgalomból történő kivonást intézheti az üzemben tartó, a tulajdonos, valamint meghatalmazott is eljárhat, ha jogszerűen rendelkezik a törzskönyvvel. A közlekedési igazgatási hatóság a járműnyilvántartásba és a forgalmi engedélybe is bejegyzi, hogy a járművet ideiglenes kivonták a forgalomból.
A biztosítás szünetelés a bejelentést követő hónap első napjától kezdődik, és az újbóli üzembe helyezés napjáig tart. Ha az üzemben tartó az újbóli üzembe helyezést hat hónapon belül nem jelenti be, a szerződés érdekmúlással megszűnik. Tehát ebben az esetben újra kell kötni a szerződést.
A forgalomból történő kivonásért 2300 forintot kell fizetni, s ugyanennyi illetéket kell leróni azért is, hogy a későbbiekben ismét forgalomba helyezze a hatóság a járműveket
Így lesz filléres ajánlat a százezres díjakból
Az idei kampányban egymásnak aláígérve versenyeznek a biztosítók a motorosokért, akik eddig minden télen különféle legális ügyeskedéssel - például a forgalomból történő kivonással - bújtak ki a a kötelező biztosítási díjak fizetése alól. Ebben az évben viszont több olyan konstrukció közül választhatnak a motorosok, amely mellett már nem éri meg kivonatni a járművet a forgalomból. Az egyik legnépszerűbb ajánlat a stop and go elnevezésű díjkonstrukció, amely lehetővé teszik, hogy a kétkerekűek után csak a szezonban kelljen fizetni, a téli csomag ajánlat pedig a casco alól mentesít a szezonon kívül.
Már évi háromezer forintért is van kötelező és balesetbiztosítás együtt, de különféle kedvezményekkel - csak a kgfb-re - már évi 1000 forintért is lehet ajánlatot találni. Egy jó sportmotorra azonban továbbra is százezer forint felett vállalnak kockázatot a biztosítók.
Még többet lehet spórolni akkor, ha a legolcsóbb kötelező biztosítást a casco-val együtt módosítjuk. Az Aegon Biztosítónak köszönhetően idén nyárra megszületett a szezonális casco, télen szüneteltethető díjfizetéssel.