Pénzcentrum • 2011. november 3. 12:01
Október végétől számlafizetési biztosítást kínál ügyfeleinek a Magyar Telekom az Union Biztosítóval karöltve, ezzel teremtve fedezetet a munkahely elvesztése vagy tartós betegállomány miatt nehéz anyagi helyzetbe kerülő ügyfelek számláinak kiegyenlítésére.
A Telekom elsőként tesz elérhetővé Magyarországon olyan biztosítást ügyfelei számára, amely a munkahely elvesztése vagy tartós keresőképtelenség esetén megoldást jelent a telefon, internet vagy TV számlájuk kifizetésére. A számlabiztosítást jelenleg a Telekom 1,7 millió szerződéses mobil, illetve 1,6 millió vezetékes telefonszolgáltatást használó lakossági ügyfele kötheti meg. A munkahely elvesztésének anyagi következményeit kompenzálni képes (ún. munkanélküliség) biztosítással az aktív lakosság csupán elenyésző hányada rendelkezik, miközben az aktív dolgozók túlnyomó részének nincs ilyen jellegű fedezete. Egy állás nem várt elvesztésének egyik nyilvánvaló következménye a kiadások azonnali csökkentésének kényszere, s az aktívan dolgozók közel háromnegyede úgy érzi, ha elveszítené munkahelyét, problémát okozna számára mobilszámlájának kifizetése.
A biztosítási összeget közvetlenül a telefonszolgáltatónak fizeti a biztosító. A biztosítás akkor is fedezetet jelent az ügyfél számlájának rendezésére, ha a közös megegyezéssel megszűnő munkaviszony felbontásának oka nem nevesített. A konstrukció a munkanélküliség mellett az ügyfél baleset vagy betegség miatti, 60 napot meghaladó keresőképtelensége esetén is fedezi a megjelölt szolgáltatások díjait. A biztosított eldöntheti, hogy milyen megosztásban szeretné felhasználni a biztosító által térített összeget, akár a családon belül, vagy a szolgáltatások között megosztva azt. A konstrukció 6 hónapig, az ügyfél választásától függően havi tíz-, vagy tizenötezer forintos értékhatárig nyújt garanciát a kiválasztott szolgáltatások megőrzésére.