Pénzcentrum • 2011. október 26. 15:04
Bár jelenleg még mindig személyesen, a biztosító irodájában kötik a legtöbben szerződéseiket, az internetes kötések aránya már alig marad el ettől, áll az Allianz által készíttetett kutatásban. A felmérés szerint minden második válaszadó szerint fontos, hogy ügyeit online intézhesse, de közel kétharmaduk szerint az is jó, ha szükség esetén személyesen is tud konzultálni a biztosító ügyintézőjével.
A GFK piackutató cég az Allianz Hungária Zrt. megbízásából 1000 fős mintán végzett reprezentatív felmérést az online ügyfélkiszolgálás témakörében. A kutatásból kiderült, hogy a "biztosítási ügyek" szókapcsolatról legtöbbeknek valamilyen biztosítási termék, káresemény illetve maga a biztonság jut eszébe. Ez nem is meglepő, hiszen ezekhez a fogalmakhoz kapcsolódnak a "legnépszerűbb" biztosítási ügyintézések is: legtöbben (73 százalék) a biztosításkötést említették, mint szokásos ügyintézést, valamint majdnem minden második válaszadó jelentett már be káreseményt. Ugyanakkor vannak, akik a díjfizetést is biztosítási ügynek tekintik (1,5 százalék).
Mindegyik ügytípust jellemzően évente, vagy még ritkábban intézik, és mindössze 7 százalék azok aránya, akik évente biztosan többször is foglalkoznak biztosítási kötvényeikkel. Biztosítást általában a biztosító irodájában (28 százalék) és a biztosító ügynökénél (27 százalék) kötnek a válaszadók, de az online kötések aránya is egyre inkább meghatározó, hiszen a megkérdezettek 25 százaléka veszi igénybe ezt a kötési módot.
A díjfizetés módosítása esetében már most egyértelműen előtérbe került az internet, hiszen a válaszadók 31 százaléka ezen a felületen végzi a változtatást, és közel 30 százalékuk az adatmódosításoknál is az internetes megoldást preferálja. A kárt jellemzően a biztosító irodájában (36 százalék), vagy a telefonos ügyfélszolgálaton (32 százalék) jelentik be, de a zöldkártya igénylése esetén már minden negyedik ügyfél inkább a számítógépe elé ül.
Ha mindenhol lenne rá lehetőség, akkor a legtöbben az online ügyintézést részesítenék előnyben (41 százalék), mert gyorsan, várakozás nélkül, kényelmesen és kötetlen időben lehet ügyet intézni, valamint a termékek egyszerűen összehasonlíthatóak. A megkérdezettek szerint az online ügyintézés főbb nehézségeit a limitált kérdezési lehetőség és a személyes kapcsolat hiánya jelenti, valamint többen félnek attól, hogy az interneten nem kapnak meg minden szükséges információt. Ezzel magyarázható, hogy a válaszadók fele fontosnak tartja, hogy a biztosítási ügyek online is intézhetőek legyenek, azonban közel kétharmaduk szerint az is fontos, hogy internetes ügyintézéskor szintén lehessen szükség esetén valakivel beszélni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az irodai ügyintézést választók szerint (26 százalék), ennek előnye a személyes kapcsolatban és a kérdések azonnali megválaszolásában rejlik, ugyanakkor az irodai ügyintézés legfőbb hátránya a sok várakozás és a helyhez kötöttség. Az irodai ügyintézést inkább az érettségizettek és az észak-alföldiek választanák, míg az online ügyintézést az ország középső részén élő, diplomás fiatalok preferálják.