Megint jönnek, tönkrevágják a kocsidat...

Pénzcentrum2011. március 17. 12:02

A hirtelen hőmérsékletváltozás miatt hamarosan eláraszthatják a kátyúk Magyarország útjait, amire érdemes felkészülnie minden autósnak. Ráadásul hazánk egyre öregedő autóparkja is közrejátszik abban, hogy gyakoribbak lettek az autókat útközben érő meghibásodások. Az assistance szolgáltatások azonnali helyszíni segítséget nyújtanak, sőt egy komolyabb kátyúkár esetén a cégek akár csereautót is biztosítanak a bajbajutottaknak - áll a Genrali sajtóközleményében.

A kátyúk okozta problémák nagyságát jól mutatja, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. adatai szerint 2010-ben több mint 7,5 milliárd forintot költöttek az úthibák kijavítására, amihez közel 100 000 tonna kátyúzó anyagot használtak fel, ami több százezer úthiba megszüntetésére volt elegendő. Csak a téli időszakban, azaz 2010. november 10. óta több mint 500 millió forintot használtak fel kátyúzási munkákra.

Az autók meghibásodásának gyakoriságában és súlyosságában természetesen az is szerepet játszik, hogy a gazdasági válság és az autópiac gyengélkedése következtében az ország autóparkja egyre inkább elöregszik. Ahogyan a Központi Statisztikai Hivatal nemrég közölt adataiból kiderül, míg 2007-ben 10,3 év volt a hazai személyautó-állomány átlagéletkora, addig 2008-tól korosodik a flotta: mostanra 11,3 évre emelkedett az átlagéletkor. Az autók emelkedő kora természetesen rosszabb minőségű, könnyebben meghibásodó gépjárműveket jelent, melyek egy esetleges kátyúkár esetén is könnyebben rongálódnak meg.

"A tél végére rosszabb műszaki állapotba került autók és a kátyús utak miatt tavasszal megszaporodik az út szélén lerobbanó autósok látványa, ezért is veszik ilyenkor többen igénybe az assistance szolgáltatásokat" - mondta Kalmár László, a Generali csoporthoz tartozó Europ Assistance Magyarország ügyvezető igazgatója.

A kátyúk leggyakrabban három típusú sérülést okozhatnak az autókban. Jobb esetben a gépkocsi nem sérül meg, leáll azonban a motor. Ennek oka, hogy ha túl nagyot "huppan" autónk, az üzemanyag ellátást megszakító rendszer aktivizálódik. Ezt sok esetben egy motorháztérben található gombbal ki lehet iktatni, azonban előfordulhat, hogy csak szervizben tudják megoldani a problémát.

A másik gyakori eset a defekt. Ha csupán egy kerék lesz defektes, akkor a megoldás attól függ, hogy milyen felszerelésünk van a kocsiban. Defektjavító készlettel a kisebb lyukakat be tudjuk tömni, azonban a nagyobb sérülések esetén sajnos hatástalan. Az ún. "virsligumi" csak ideiglenes megoldást jelenthet, beszerelése után max. 80km/h-val tudunk vele közlekedni. A legbiztonságosabb megoldás a pótkerék, amivel szintén érdemes óvatosan közlekedni, és az első útba eső szervizbe betérni, hogy az összes csavart meghúzzák. Amennyiben több kerék kap egyszerre defektet, feltehetően autómentésre lesz szükségünk.

Súlyosabb kátyúbalesetnek számít, amikor megsérül a futómű, és kitörik a kerék. Ebben az esetben autómentésre van szükségünk. A szerviz költségeit a közútkezelő állja, természetesen ehhez bizonyítanunk kell, hogy kár ért bennünket.

A Generali a mentőszolgálat biztosítója
A magyarországi mentők nap mint nap tanúsított emberfeletti munkája nélkül elképzelhetetlen lenne, hogy a sérültek, betegek a lehető leghamarabb megfelelő egészségügyi ellátást kapjanak hazánkban. Természetes, hogy egy ilyen feszített munkatempó során bekövetkezhetnek kisebb-nagyobb balesetek és hibák is, melyek személyi sérülést vagy dologi kárt okozhatnak. Idén a Generali-Providencia nyerte el az Országos Mentőszolgálat 2011-es évre szóló egészségügyi felelősségbiztosításának lehetőségét, így mostantól a biztosító téríti meg ezeket a károkat.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A közbeszerzési pályázaton elnyert biztosítási szolgáltatás szerint a biztosítói megtéríti a kárt, ha a mentőszemélyzet tagjai munkájuk során személyi sérülést vagy dologi kárt okoznának. A mentőszolgálat a biztosítási pályázatot az OMSZ alkalmazásában álló több mint 4 ezer fő orvos és egészségügyi személyzet felelősségbiztosítására írta ki. Az átlagosan évi 530 ezer mentési eseményt a Generali 18,6 millió forintos díj ellenében biztosítja.

A jelenlegi biztosítási szerződés a mentési, betegszállítási és ügyeleti tevékenységekre terjed ki. Tehát ha valaki bizonyíthatóan a mentődolgozók miatt szenved egészségkárosodást, vagy dologi kárt, a biztosító kártérítést fizet, melyhez önrészt sem szükséges fizetnie a mentőszolgálatnak. A biztosítás ugyanakkor védi a mentőket is: ha betegellátás közben - például egy közúti balesetnél - megsérül a mentődolgozó, az munkahelyi balesetnek minősül és a kártérítést a Generali biztosító állja az OMSZ helyett. A biztosítás az egész ország területére kiterjed, sőt, ha külföldről kell Magyarországra szállítani a beteget, akkor a világ összes országára is.

A Generali nem új szereplő az egészségügyi felelősségbiztosítás piacán, ügyfelei között több száz orvosi rendelő, járó- és fekvőbeteget ellátó intézet van, de lehet biztosítást kötni természetgyógyászati tevékenységekre is.

A Generali elkötelezett az egészségügy támogatása iránt. A társadalmi felelősségvállalás jegyében tavaly mobil EEG-készüléket adományozott a Szent László Kórház Gyermekintenzív Osztályának, korábban pedig százmillió forint értékben kilenc új mentőautót adományozott az Országos Mentőszolgálatnak.

Címkék: