Pénzcentrum • 2011. február 1. 08:17
A szombat esti budapesti és nyugat-magyarországi földrengés esetleges, ingatlanokban bekövetkezett kárát fedezik a lakásbiztosítások; a Groupama Garancia Biztosító várja a lakossági bejelentéseket, a kárszakértők kiemelten kezelik a kárfelméréseket.
Kiemelt segítségnyújtás a földrengés károsultjainak
A szombaton este Budapesten és a Tatabánya - Veszprém régióban bekövetkezett földrengés erőssége a Richter skálán 4,8-as erősségű volt, ezért a lakásbiztosítások szerződéses feltételeiben foglaltak alapján biztosítási eseményről beszélünk. A Groupama Garancia Biztosító azonnal megkezdte a rendelkezésre álló adatok feldolgozását, a régióban levő lakásbiztosítások elemzést, és ennek alapján a szükséges erőforrások átszervezését, hogy a földrengés károsultjait segítse.
A Groupama Garancia Biztosító adatai alapján a legtöbb kárbejelentés eddig Tatabánya térségéből érkezett, 80 darab. Összesen több mint 430 kárbejelentést regisztrált a Groupama Garancia Biztosító, mely kárbejelentések értéke összességében mintegy 40 millió forint. A földrengés erőssége alapján a biztosítótársaság szakembereinek véleménye szerint a kárbejelentések száma a következő napokban összességében elérheti az ezres nagyságrendet, a károk összege pedig a becslések alapján a 100 millió forintot.
A várható károk jellemzően elsősorban épületben bekövetkezett károk, pl. repedések, vakolatomlások. A károk teljes körű felmérése várhatóan ezen a héten megtörténik.
"Azt javasoljuk a földrengés által károsultaknak, hogy minden esetben kövessék a helyi önkormányzatok és a Katasztrófavédelem szakembereinek útmutatásait. Szakértőink rövidesen mindenkivel felveszik a kapcsolatot és részletes tájékoztatást adnak a kárrendezés menetéről. - mondta Halmos Gyula, a Groupama Garancia Biztosító Szolgáltatási Centrumának főosztályvezetője.
Felelős magatartás és proaktív segítségnyújtás
A károk felmérése és az adatok feldolgozása folyamatos és gyorsított ütemben zajlik. A kisebb értékű, 100 ezer forint alatti károk esetén a Groupama Garancia Biztosító alkalmazza a telefonos kárrendezést, melyek gyorsított ütemben, 1-2 napon belül kifizetésre kerülnek, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság.
A kárügyintézés során a kárigény jogosságának megállapításáig, a biztosító munkatársai minden héten felveszik telefonon a kapcsolatot az ügyféllel, melynek során tájékoztatást nyújtanak a kárügy aktuális helyzetéről, és jelzik, amennyiben szükséges valamilyen további információ vagy hivatalos irat benyújtása.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Groupama Garancia Biztosító a Garancia-24 gyorsszervíz-szolgáltatás igénybevételére jogosult ügyfelei számára ingyenesen közvetít megbízható szakembereket, akik helyreállítják a keletkezett károkat.
A Groupama Garancia Biztosító a kárbejelentéseket továbbra is folyamatosan, több csatornán fogadja: a bejelentések az ügyfélszolgálati irodákban személyesen, honlapján keresztül online, TeleCenteren a +36 1 467 3500 telefonszámon, faxon, illetve e-mailben a következő címen is megtehetőek: karbejelentes@groupamagarancia.hu
Kárrendezés garanciával
A Groupama Garancia Biztosító által előző évben bevezetett Szolgáltatási Garanciával egyedülálló módon vállalja a hazai biztosítási piacon, hogy a TeleCenteren vagy interneten bejelentett, meghatározott lakossági lakás- és casco biztosítási kárügyeket a jogosultság megállapításától számított 10 munkanapon belül lezárja. Ennek értelmében a biztosító garanciát vállal arra, hogy az önként vállalt határidőn belül intézkedik a szolgáltatási/kártérítési összeg kifizetéséről, illetve amennyiben a kárügy elutasításra került, akkor a kárigényt elutasító levél kiküldéséről. A Groupama Garancia Biztosító fenti vállalására garanciát is nyújt: abban az esetben, ha túllépné a 10 munkanapos határidőt, akkor a biztosítás következő 6 havi díját elengedi. A kárrendezés időtartamára vonatkozó Szolgáltatási Garanciát igénybe vehetik az ügyfelek a földrengés káreseteinek rendezésekor is.
Az Aegon, az Allianz és a K&H ügyfelei a biztosító nevére kattintva megtudhatják, hogy milyen segítségre számíthatnak!