Vándorló nyugdíjpénztári ügyfelek: akciókkal csábítják őket

Világgazdaság2010. október 4. 09:02

Összességében százmilliókat költenek a nyugdíjpénztárak marketingre: a cél, hogy minél nagyobb arányban csábítsák el egymás ügyfeleit.

Az egyes nyugdíjpénztárak különféle ajándékokkal, promóciókkal csalogatják a lakosságot. Az Aranykor Nyugdíjpénztár a most magánkasszába belépő új tagoknak tízezer, míg az önkéntes pénztárhoz csatlakozóknak ötezer forint ajándékot ad, amennyiben rendelkeznek CIB-es bankszámlával is.

Az Erste és az MKB pénzjóváírás helyett a jutalmazás más módszerét választotta. Az elsőnél világbajnoksági labdát, a másodiknál wellness-eszközökre és egyéb hasonló jellegű szolgáltatásokra kaphatnak utalványokat az ügyfelek. A bankok esetében az OTP a már meglévő ügyfelek megtartásában tesz nagyobb erőfeszítéseket a Platina Program keretében, ahol is értékes díjakat nyerhetnek a hűséges kliensek.

A biztosítói hátterű kasszák egyéb biztosítási termékeikből adnak kedvezményeket a tagoknak, az Aegonnál például baleset-biztosítást kapnak ajándékba a belépők.

A pénzintézetek óriási összegeket költenek marketing tevékenységre, ami által meggyőzni kívánják a lakosságot, hogy az ő pénztárukat válasszák. 2010 első félévében már 262 millió forint ment el ezen célra. Az idei év első felében 144 ezren vándoroltak át.

Címkék: