Pénzcentrum • 2010. május 4. 10:40
A biztonság megteremtése és a várható hozam játszik leginkább szerepet az életbiztosítások megkötésénél - derült ki az AEGON ügyfelei körében végzett 500 fős kutatásból. Az elérhető anyagi előnyök felsőfokú végzettségű városi lakosokat motiválják leginkább, míg a biztonság megteremtésének igénye az alacsonyabb iskolai végzettségű, a kisebb településen élőket és az idősebbeket jellemzi. A biztosítók szolgáltatásai azonban még mindig keveseket foglalkoztatnak. A biztosító-választáskor leginkább az ajánlat, a várt hozam, a barátok, ismerősök ajánlása, valamint a közvetítő szerepe a fontos - írja közleményében az AEGON.
Az anyagi biztonság megteremtése jelenti az első számú szempontot az életbiztosítások megkötésekor. Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt megbízásából nemrégiben, a társaság ügyfelei körében készített, 500 fős mintán végzett kutatásban a válaszadók 50.6 százaléka kifejezetten a személyes, vagy a családi biztonság megteremtését jelölte meg az életbiztosítás megkötésének első számú indokául, a megkérdezettek kisebb részénél, 34 százalékánál volt fő szempont a megtakarítási szándék. A kutatás szerint ez a két - sokszor egymást kiegészítő szempont - általában mindenkinél fontos: az ügyfelek 77 százaléka említette a hozamot, 85 százaléka pedig a biztonságot olyan tényezőként, amely valamilyen szerepet játszott az életbiztosítás megkötésekor.
Ebből a szempontból a férfiak valamivel anyagiasabbnak tűnnek a nőknél. Az erősebbik nem képviselőit a befektetési szempontok valamivel jobban érdeklik, míg a nők nagyobb számban kötnek a hosszú távú biztonság megteremtésének szándékával biztosítást. Az anyagi kérdések leginkább a jobb jövedelmi helyzetben lévőket, a városi, fővárosi lakosokat, a felsőfokú végzettséggel rendelkezőket motiválják, míg a kistelepülésen élőket, a középkorúakat és az idősebbeket, valamint az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezőket az átlagosnál nagyobb mértékben érdekli az anyagi biztonság megteremtése.
Nincs valódi eltérés azonban a biztosítók szolgáltatásai iránti érdeklődés szintjében: az életbiztosításokhoz kapcsolt szolgáltatások - halál vagy betegség esetén kifizetett összeg nagysága - mindössze a megkérdezettek 30 százalékánál jött egyáltalán szóba szempontként, amikor a biztosítás megkötése mellett döntöttek. és mindössze 3 százalékuknál volt ez döntő szempont. A szolgáltatásokra valamivel fogékonyabbnak tűnnek az életük aktív korszakában lévő 30-59 évesek, a fővárosiak és a diplomások.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az AEGON Magyarországot a válaszadó életbiztosítási ügyfeleinek jelentős része, 28 százaléka azért választotta, mert már más szolgáltatásokat is igénybe vett a társaságtól és ott kedvező tapasztalatokat szerzett. A biztosító-választásban azonban a legfontosabb szempont továbbra is a megfelelő ajánlat (29 százalék), de rendkívül fontos a közvetítő, az ügynökök szerepe is. Az ismerősök ajánlását a megkérdezettek 15 százaléka nevezte meg döntő szempontként a biztosító kiválasztásában. Ez utóbbi szempont különösen fontos az alacsonyabb iskolai végzettségűek, és az elváltan, vagy különélők számára, míg a biztosítóval meglévő korábbi jó kapcsolat leginkább a magasabb jövedelműek, és a diplomások számára volt döntő szempont.