Pénzcentrum • 2009. november 19. 05:20
Fogyasztói érdekek sérültek a kötelező felelősség-biztosításkötés idei kampányában - állítja dr. Dulin Zsolt ügyvéd, aki egy lakossági bejelentés hatására készített versenyhivatali keresetet.
"Ügyfelemnek szemet szúrt, hogy a piac egyes szereplői - jellemzően azok a biztosítási portálok, amelyek több biztosító ajánlatát összehasonlítva kalkulálják áraikat - hirdetésben vállalt kötelezettségeik ellenére nem mindig a "legolcsóbb" vagy "legjobb" ajánlatot kínálják fel megkötésre. Ez azért lehetséges, mert bár azt sugallják, valamennyi biztosítási árat feldolgozzák, de rendszerükbe mégsem építenek be minden ajánlatot. Több biztosító kedvezményei, illetve egyes termékei sem érhetőek el az online alkuszok portáljain, holott ezek a széles társadalom meghatározó szegmensének gyakran kedvezőbb árat jelentenek, mint a nagy összehasonlító portálokon jelenleg megjelenő árak."
Az ügyvéd beadványában arra hívja fel a Versenyhivatal figyelmét, hogy a legtöbb biztosítási alkuszcég által működtetett portálok hirdetéseinek azon állításai, hogy "garantálják a piacon létező legolcsóbb ajánlatot" nem csak félrevezetőek, de megtévesztik a fogyasztót és károsan befolyásolják a piaci versenyt is.
Javaslata szerint aki alkuszcég által működtetett portálon kötött szerződést és nem biztos benne, hogy valóban a legjobb ajánlatot kapta, mindenképpen ellenőrizze le az árakat közvetlenül a biztosítók által üzemeltetett site-okon, és ha kedvezőbb ajánlatot talál, kösse meg azt és vonja vissza korábbi ajánlatát. Ez a kötés időpontjától számított 15 napon belül minden további nélkül megtehető.