Pénzcentrum • 2009. november 9. 08:17
A CLB Független Biztosítási Alkusz adatai alapján az idei kötelező kampány első hetében az Allianz, az Uniqa, valamint az Aegon vezeti az új kötések listáját: minden második autós ennél a három biztosítónál kötött szerződést. Érdekes fejlemény, hogy a banki hátterű, vagy szoros banki kötődéssel rendelkező biztosítók iránt a legnagyobb az autósok bizalma.
A piacvezető alkusz által működtetett biztositastipp.hu statisztikái szerint ugyanis - bár a kötelező biztosítás kiválasztásánál már valóban nem csak az ár számít- az Aegon, az Allianz, és a K&H Biztosítókat több mint 90 %-ban választják az ügyfelek, ha azok legkedvezőbb díjat ajánlják nekik. Ez az arány - nevezzük a biztosítók bizalmi indexének - más társaságok esetében átlagosan csak 60-70 %.
Az Allianz több mint ötödét szerezte meg az eddig biztosítót váltó ügyfeleknek, igaz, csaknem ennyi autós el is vándorolt a társaságtól. Így, ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, a piacvezető cég ügyfeleinek száma nem változik jelentősen. Jelentősen bővülhet viszont az Uniqa és az Aegon ügyfélállománya: 800 ezer biztosítást váltó autóst feltételezve a jelenlegi tendenciák fennmaradása esetén előbbi harmadával, míg utóbbi negyedével bővítheti kötelezős ügyfélkörét.
A győztesek közé sorolható a Generali-csoport is: a Generali-Providencia és a Genertel - közel azonos teljesítménnyel - együttesen a kötési lista második helyét tudná elfoglalni.
A bizalmi index vizsgálatából egyértelmű, hogy az egyesületi forma még mindig nem tudta visszaszerezni a MÁV ÁBE fiaskója után elvesztett bizalmat, hiszen a Közlekedési Biztosító Egyesületet (KÖBE) alig 61 százalékban választják csak azok az ügyfelek, akiknek pedig a KÖBE ajánlja a legolcsóbb biztosítást. Hasonló akadályba ütközött a Genertel is, amely vélhetően még mindig az indulása első évének visszavonható kármentességi kedvezménye miatt kevésbé népszerű. Noha ezen a gyakorlaton már a tavalyi kampányban változtatott a Generali csoportba tartozó direktbiztosító, bizalmi indexe mégis 50 % alatti volt az első héten.
A tavalyi csaknem 10 %-os állományvesztés után az idén akár pozitív szaldóval is zárhat a K&H Biztosító, ha a következő hetekben is hasonló arányban szerez, illetve veszít ügyfeleket. Az OTP Garancia és a Groupama biztosítók összeolvadásából idén létrejött Groupama-Garancia sem a bizalmi indexet, sem az új szerzések számát tekintve nem szerepel túl jól: utóbbinak oka a kínált díjstruktúra, míg a bizalom tekintetében valószínűleg éppen az akvizíció körülményei zavarták meg a korábban két külön biztosítóhoz tartozó ügyfeleket. Az új társaság a jelenlegi állás alapján a kampány végére akár a kötelező biztosítási állományának negyedét is elveszítheti.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ennél is rosszabbul járhat viszont a piachoz tavaly csatlakozó Wabard biztosító, amely - mivel a kampányban új szerződést nem köthet, meglévő ügyfeleinek pedig nagyjából a tavalyi tarifáit hirdette meg - a piacon végbement általános díjcsökkenés miatt ügyfeleinek akár többségét is elveszítheti a jelenlegi tendenciák folytatódása mellett.
Ami az általános díjcsökkenést illeti, korábbi várakozásainkat megcáfolva ismét meglepetést szereztek a biztosítók. - mondta el Bravik Attila, a CLB helyettes ügyvezetője. - A biztositastipp.hu oldalon tarifáló és szerződést kötő ügyfelek eddig átlagosan 18 %-kal kötöttek olcsóbban biztosítást, mint a tavalyi kampányban."