Nem gyenge: félmillió biztosítás a karosszékből

Pénzcentrum2009. június 10. 09:52

Az Internet egyre több termék és szolgáltatás eladásának válik legfontosabb színterévé. Az online biztosítás Magyarországon mind az üzletkötések száma, mind az elköltött összeg tekintetében a harmadik legnépszerűbb termékkör volt tavaly a világhálón: a 2008-as évben már több mint félmillió biztosítási szerződés jött létre ezen a csatornán keresztül. A siker okait elemzi az AEGONdirekt.hu alábbi rövid összefoglalója.

A direktbiztosítási szolgáltatók (az Interneten jelenlévő biztosítók, illetve biztosításközvetítők) szerepe rohamosan nő a biztosítási piacon: míg 2006-ban a 150 ezret sem érte el az online megkötött biztosítások száma, tavaly ez a szám már meghaladta az 520 ezret is. Főként az utasbiztosításoknak köszönhetően az online biztosítás ma már nem csak a kötelező gépjárműbiztosításról szól.


Az idei évben az interneten megkötött biztosítások számának további jelentős növekedésére számít Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója. Szerinte a direktbiztosítási szolgáltatók jó áron kínálnak egyszerűen megköthető, közérthető szabályok alapján működő biztosításokat, ezért 2009-ben már várhatóan több mint 700 ezer biztosítást kötnek ezen a csatornán, amivel az online biztosításkötés részesedése a biztosítási piacon tovább nő, mintegy 20 milliárd forint értékű állományt érve el.

Húsz perc alatt a Google-tól a visszaigazolt szerződésig

A direktbiztosítási szolgáltatók sikerének okairól már sokszor esett szó: egyszerűek, gyorsak és a különböző online kedvezmények miatt sokszor olcsóbbak is.

A biztosítást kötő ügyfelek egy jelentős része a Google keresője segítségével találja meg azt a weboldalt, ahol később szerződést is köt. A "kötelező biztosítás" keresőszóra ma már több mint 1 millió, az "utasbiztosítás", illetve "casco" szavakra félmillió, míg a "lakásbiztosítás" szóra 50 ezer weboldal-találatot kap. A felhasználók többsége az első néhány találatban szereplő szolgáltató egyikének oldalán folytatja a biztosítás megkötését - így a jó találati helyek megszerzésére a szolgáltatók egyre kifinomultabb eszközökkel versengenek.

Az internetes biztosításkötés során a kalkulátor programok érthetően megkérdezik a felhasználótól a legfontosabb adatokat, amelyekből kiszámolják a pontos díjat. Több választást kínálva, az ügyfél még el is döntheti, melyik biztosítást kívánja megkötni. Ez a folyamat általában 10-15 perc alatt végrehajtható.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Adatbiztonság

Biztosításkötéskor számos személyes adatot kell megadnunk. Ha biztosra akarjuk venni, hogy valóban a szolgáltató oldalán tartózkodunk és ez védett csatorna-e, ellenőrizzük, hogy megfelelő-e az adott oldal titkosítása (SSL). Ilyenkor a böngésző- vagy állapotsorban egy lezárt lakat ikonját találjuk, erre kattintva az adott titkosítás tanúsítványát is ellenőrizhetjük.

Mikor mi a sláger?

Az online biztosítások többségére jellemző a szezonalitás, ezekben az időszakokban az adott termékeket a biztosítók sokszor időszakos kedvezményekkel, akciókkal értékesítik. A kötelező biztosítás szezonja jelenleg egyértelműen a novemberi átkötési időszak. Bár az újonnan elfogadott törvény hatására egyre többen fognak majd évközben kötelezőt váltani, a következő négy-öt évben továbbra is ebben a hónapban kötik majd a legtöbben ezt a biztosítást.

Az utasbiztosítások szezonja egyértelműen a nyár: leginkább júliusban és augusztusban nő meg az érdeklődés e termékkör iránt, bár az október-novemberi hosszú hétvégékhez kapcsolódó utazások és a februári síszezon is egy-egy kisebb csúcsot produkál. A casco-kötések már jóval egyenletesebben oszlanak meg az év során, két kisebb kiugrás a kötelező kampány időszakában (a gépjármű-biztosítások együttkötése miatt), illetve a nyár második felében (a külföldre induló autósok miatt) figyelhető meg. A lakásbiztosítások esetén az eloszlás még egyenletesebb: itt leginkább napi szintű kiugrásokkal találkozunk - jellemzően nagyobb, előre jelzett viharokat megelőzően.

Címkék: