Pénzcentrum • 2009. június 8. 08:47
Az új kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról (kgfb) szóló törvényben azt javasolják a biztosítóknak, hogy hozzanak létre egy garancialapot a bedőlt biztosítók kötelezettségeinek fedezetére, amihez előző évi díjbevételük arányában kellene hozzájárulniuk. A biztosítók ezt is az autósokra szerették volna inkább áthárítani.
Bár korábban a garancialap jogintézményét elvetették a törvényhozók, most úgy fest, mégis létrejön, méghozzá olyan formában, hogy a biztosítók előző évi kgfb-díjbevételük egy százalékát fizetnék be a Mabisz által kezelt kártalanítási számlára.
Ez az újabb díjtétel persze nem az egyetlen teher a társaságok számára: létezik az úgynevezett "tűzadó", amit a tűzoltók munkájának támogatására fizetnek a biztosítók, ezt nemrégiben emelték 0,5-ről 1,5 százalékra. Ehhez jön a felügyeleti díj, ami a tartalék 0,025 százalékának felel meg, amit megfejelnek a gépjármű üzletághoz kapcsolódó költségek.
Az említett kártalanítási számlán jelenleg 2,7-3 milliárd forint van, amiből a biztosítatlan autókon kívül a magyar rendszámú autókkal külföldön okozott károkat fizetik ki.
A díjbevétel 0,5 százalékáért vezeti a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal a szerződések nyilvántartását (BM-díj).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A MÁV ÁBE csődje miatt felmerült garanciaalap-ötlet persze nem annyira tetszik biztosítóknak, ők inkább azt tartották volna elfogadhatónak, ha minden járműosztályra fix költséggel járt volna a garanciabiztosítás, ez azonban egyértelműen azt hozta volna, hogy az autósokra hárították volna a díjtételt.