Pénzcentrum • 2009. április 30. 16:32
Új direktbiztosítási szolgáltatót indított április elején az AEGON Magyarország, amely a jövőben internetes megoldásaival kíván élen járni a biztosítási piacon. Az AEGONdirekt.hu oldalon írásos megbízás nélkül, online módon lehet ezentúl gépjármű-, lakás- vagy éppen életbiztosítást kötni, és eddig ismeretlen típusú termékek is elérhetők lesznek. Az AEGON a most indított szolgáltatáscsomaggal meglévő értékesítési csatornáit egészíti ki, s idén közel 10 ezer, az AEGONdirekt.hu révén kötött szerződéssel kíván új, az internet világától nem elzárkózó ügyfélszegmensekhez eljutni.
Újdonságokkal a fejlődő piacon
A társaság sajtótájékoztatóján Zatykó Péter, az AEGON Magyarország vezérigazgatója többek között arról beszélt, a biztosító eddigi internes szolgáltatásain túl elérkezettnek látták az időt, hogy egy külön üzletág keretében, újszerű megoldásokkal és egyszerű hozzáféréssel könnyítse meg régi és új ügyfelei dolgát. Ezt a célt szolgálja a közel 250 millió forintos éves befektetéssel indított AEGONdirekt.hu, amely üzletági értelemben a csoport hatodik cégének nevezhető. A piac, amelyre az új társaság lép, növekvő, de még fejletlen piac: a tavaly kötött 520 000 darab szerződés 87%-át online alkuszok kötötték, és csak 13% kötődött közvetlenül a biztosítókhoz. A szerződéskötésekben leginkább a kgfb, az utasbiztosítás, a casco, és negyedikként a lakásbiztosítás járt élen, míg az életbiztosításokra ez a fajta értékesítés kevésbé volt jellemző.
Zatykó szerint a biztonság, kiszámíthatóság és nyugalom iránti igény különösen megnövekedett az elmúlt hónapokban, ezért a termékfejlesztésben olyan termékeket is útjukra szeretnének indítani, amelyek kizárólag online köthetők. A biztosítási kultúra fejlesztésében Magyarországon szerinte van még mit tenni, akár befektetésről, akár hitelfelvételről vagy a lehetőségek felméréséről van szó. Az AEGON ezen az online megoldásokkal is szeretne változtatni, ezt a célt szolgálja majd többek között a kifejezetten internetre szabott ügyfélszolgálat is.
Új csatorna, új termékek
Az AEGONdirekt.hu első üzleti évének tervszáma 10 ezer db szerződés. Az új csatornák nyitásával eddig mindig újabb ügyfélszegmenst tudott elérni a társaság, és remélik, ez idén is így lesz. Nem feltétlenül lesz minden termékük saját termék, az "élni és élni hagyni" elv alapján más biztosítókkal is együtt szeretnének működni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A biztosító az év folyamán több, egyedi élethelyzetre megoldást kínáló biztosítást is be fog vezetni, ilyen a családtervezéstől a baba megszületésén keresztül a gyermek élete során is segítséget nyújtó kismama-biztosítás, vagy éppen a beültethető chipkártya nélkül is igénybe vehető kisállat-biztosítás. A honlapon mindezen kívül már az indulás óta elérhetők az AEGON Magyarország Csoport nyugdíjpénztári és hiteltermékei is.
Kényelmi megoldások, könnyű tájékozódás
Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója hangsúlyozta: közhely már, hogy az a cég, amelyik nincs fenn az interneten, nem is létezik. Ezen már túl kell lépni, az újhelyzetben ugyanis nem elég, hogy fent van egy vállalkozás a világhálón, jó honlappal kell az ügyfelek rendelkezésére állni.
Az új megoldások előnyei a következők szerint foglalhatók össze: könnyen kiszámolható biztosítási díj, online megköthető biztosítás, az ügyfelek chat formájában is feltehetik kérdéseiket a biztosító szakértőinek. Ez utóbbi igazi újdonságnak számít a piacon. Az ügyfél az interneten tájékozódhat a biztosítási feltételekről is, megismerheti a háttéradatokat, elolvashatja az adott termékekre vonatkozó híreket, cikkeket, valamint tippekkel, ötletekkel is segítenek a munkatársak az eligazodásban. Ezen felül még online kárbejelentésre is lehetőség lesz. A szerződés pedig írásbeli megbízás és elektronikus aláírás nélkül, kényelmesen, otthonról megköthető.