Pénzcentrum • 2024. december 19. 11:02
Az európai újautó-piac novemberben ismét zsugorodott, főként Franciaország és Olaszország jelentős visszaesése, valamint Németország stagnálása miatt. Az elektromos autók eladásai csökkentek, miközben a hibrid járművek iránti kereslet tovább nőtt, már harmadik hónapja felülmúlva a benzineseket. Az autógyártók az átállás nehézségeivel, magas költségekkel és kínai versennyel küzdenek, miközben az EU szigorúbb emissziós szabályai közelednek.
Az új autók értékesítésének növekedése Európában novemberben ismét negatív lett, miután októberben csekély növekedést mutatott. Az esést Franciaország és Olaszország jelentős visszaesése, valamint Németország stagnálása okozta – derült ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) csütörtöki adataiból.
Az elektromos járművek (EV) értékesítésének lassulását csak részben ellensúlyozta a hibrid elektromos autók regisztrációinak növekedése, amelyek harmadik egymást követő hónapban előzték meg a benzines járműveket. Az európai autógyártók gyenge kereslettel, magas gyártási költségekkel és az elektromos járművekre való átállás kihívásaival küzdenek, miközben próbálnak lépést tartani a kínai versennyel.
Novemberben az új autók regisztrációja az EU-ban, Nagy-Britanniában és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) országaiban 2%-kal csökkent éves összevetésben, 1,06 millió darabra. Márkák szerint a regisztrációk az EU-ban, Nagy-Britanniában és az EFTA-ban a Volkswagen esetében 2,8%-kal, a Renault-nál 9,2%-kal nőttek, míg a Stellantisnál 10,8%-kal csökkentek.
A tisztán elektromos autók (BEV) értékesítése az EU-ban 9,5%-kal esett vissza novemberben, főként Franciaország és Németország jelentős csökkenése miatt. Ezzel szemben a hibrid autók (HEV) eladásai 18,5%-kal nőttek, immár harmadik hónapja.
A Tesla és a SAIC Motor, amelyek novembertől az új EU-s kínai autókra vonatkozó vámok hatálya alá kerültek, eladásaik visszaesését tapasztalták: a Tesla 40,9%-kal, míg a SAIC Motor 7,8%-kal csökkent.
Az elektromos meghajtású járművek – legyenek azok BEV, HEV vagy plug-in hibridek (PHEV) – a személyautó-regisztrációk 55,8%-át tették ki novemberben, szemben az előző évi 51,8%-kal.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az EU új szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési céljainak jövő évi életbe lépése előtt az ACEA felülvizsgálatot szorgalmaz, és tárgyalásokat folytat az uniós jogalkotókkal.
A terv papíron kidolgozott. Papíron talán tökéletesnek tűnik, de a valóság más
– mondta Sigrid de Vries, az ACEA főigazgatója kedden a Reutersnek. „Európában több problémával szembesülünk. Az energia- és villamosenergia-árak nagyon magasak. Nincs meg a szükséges nyersanyag és ellátási lánc az elektrifikációhoz Európában” – tette hozzá.
December 11-én az ACEA kinevezte Ola Källeniust, a Mercedes elnökét, hogy 2024. január 1-jétől vegye át az elnöki tisztséget, és jóváhagyta a Stellantis visszatérését a szervezethez a következő évtől.