Ezt gyártanák Magyarországon? Elképesztő bejelentést tett a kínai akkuóriás, a CATL

Pénzcentrum2024. december 19. 17:30

A kínai CATL tíz új elektromos autómodellt fejlesztett ki cserélhető akkumulátorokkal, és jövőre 1 000 akkumulátorcserélő állomás megépítését tervezi. Az EVOGO márka „choco-swap” technológiájával egy perc alatt cserélhetők az akkumulátorok, a szolgáltatás előfizetési díja havi 369 jüan. A cég célja, hogy az akkumulátorcserélés a benzinkutak egyharmadát helyettesítse, és az elektromos hálózat stabilitását is növelje.

A CATL közölte, hogy tíz új elektromos járműmodellt fejlesztett ki autógyártókkal közösen, amelyek cserélhető akkumulátorokat használnak. A kínai akkumulátoróriás célja, hogy vezető szerepet töltsön be egy olyan trendben, amely szerintük Kína benzinkútjainak egyharmadát helyettesítheti majd - írja a Reuters.

Yang Jun, a CATL akkumulátorcserével foglalkozó márkája, az EVOGO vezérigazgatója elmondta, hogy az első olyan elektromos autót, amely az úgynevezett „choco-swap” akkumulátort használja, még ebben a hónapban bemutatják, a többit pedig a következő hónapokban vezetik be.

A CATL jövőre 1 000 akkumulátorcserélő állomást kíván építeni, és további partnereket keres az infrastruktúra gyorsabb bővítéséhez – tette hozzá Yang. Robin Zeng, a világ legnagyobb akkumulátorgyártójának elnöke egy novemberi interjúban elmondta, hogy a CATL új üzleti területek, például mikrohálózatok és „skateboard” alvázak felé is terjeszkedik.

A CATL 2022-ben indította el az EVOGO akkumulátorcserélő szolgáltatást, amely lehetővé teszi az autósok számára, hogy egy perc alatt kicseréljék az elektromos autók akkumulátorát. Partnerei között szerepelnek állami tulajdonú autógyártók, például a Changan Auto és a FAW. Eddig néhány kínai városban, kísérleti jelleggel építettek ki egy kisebb számú akkumulátorcserélő állomást.

Az „choco-swap” akkumulátorcserélő szolgáltatás előfizetési díja havi 369 jüannál (kb. 51 dollár) kezdődik – mondta Yang a dél-kínai Xiamenben tartott eseményen. Zeng az eseményen hozzátette, hogy az akkumulátorok két szabványos méretben lesznek elérhetők, hogy gyorsítsák az elterjedést.

A cél az, hogy az akkumulátorcserélő állomások a lehető legtöbb zöld energiát használják, és hozzájáruljanak az elektromos hálózat stabilizálásához – mondta Zeng.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Kína végül akár 30,000-40,000 akkumulátorcserélő állomással is rendelkezhet, amelyek az ország mintegy 100,000 benzinkútjának egyharmadát válthatják fel – jósolta Yang. Zeng úgy véli, hogy az akkumulátorcserélés az elektromos autók energiaellátási megoldásainak egyharmadát fogja adni az otthoni és nyilvános töltők mellett 2030-ra.

A kínai Nio szintén jelentős befektetéseket eszközölt akkumulátorcserélő állomások és technológiák fejlesztésébe, amelyek lehetővé teszik, hogy az elektromos autó felhasználói három perc alatt kicseréljék a lemerült akkumulátort egy teljesen feltöltöttre. A Nio 2023 decemberének elejéig több mint 2,800 ilyen állomást épített, főként Kínában.

Az infrastruktúra globálisan továbbra is szűk keresztmetszet az elektromos járművek terjedésében, amely idén lassulást mutatott. Kínai autógyártók, például a Nio és az Xpeng hibrid modelleket is készítenek, különösen azokba a tengerentúli piacokba szánva, ahol az elektromos töltőállomások és az akkumulátorcserélő létesítmények hiányosak.

Címkék:
autó, kínai, elektromos autó, kína, elektromos, elektromos jármű, elektromobilitás, akkugyár,